رییس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به نقطه ای رسیده ایم که از این به بعد می توانیم بسیار سریع در زمینه های مختلف علمی و صنعتی پیش برویم و امیدوار باشیم در آینده نه چندان دور وقتی که مقداری شرایط بهتر شد، شاهد پیشرفت در امور صنعتی، فنی و علمی باشیم و این را نه از باب غلو و یا از باب آرزو بلکه به عنوان یک واقعیت مطرح می کنم.

به گزارش جماران؛ معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که طرح درهم ‌تنیدگی فوتون‌ها که از سوی مرکز ملی علوم و فنون لیزر در دست اجراست و با اجرای این طرح گام بلندی برداشته ایم، گفت: مردم ایران توانایی ابتکار، نوآوری و پیشرفت را در شرایط سخت دارند.

علی اکبر صالحی در جریان بازدید از غرفه علوم لیزر و سالن صنعت نانو که با حضور 570 شرکت داخلی و خارجی در حال برگزاری است، گفت: این نمایشگاه در نوع خود در خاورمیانه بی همتاست و من به عنوان یک ایرانی به خودم بالیدم و امیدوارتر شدم.

صالحی افزود: وقتی این نمایشگاه ها را می بینیم که فرزندان با همت و متخصصان فرهیخته ما چقدر می توانند در این شرایط بسیار سخت همچنان با نوآوری و ابتکار پدیده های جدیدی را خلق کرده و صنعت کشور را گام به گام پیش ببرند، جای شکرگزاری دارد.

وی اظهار داشت: اگر ما بتوانیم وضعیت اقتصادی را هم سر و سامان دهیم، به طور یقین ناظر بر یک حرکت عظیم خواهیم بود.

صالحی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به نقطه ای رسیده ایم که از این به بعد می توانیم بسیار سریع در زمینه های مختلف علمی و صنعتی پیش برویم و امیدوار باشیم در آینده نه چندان دور وقتی که مقداری شرایط بهتر شد، شاهد پیشرفت در امور صنعتی، فنی و علمی باشیم و این را نه از باب غلو و یا از باب آرزو بلکه به عنوان یک واقعیت مطرح می کنم.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: برخی از کارهایی که امروز در غرفه ها مشاهده کردیم از نظر کیفیت چیزی کمتر از نمونه کارهای خارجی نداشت و ابتکاری که به خرج داده بودند و با فکر نویی که داشتند، توانستند تجهیزاتی تولید کنند که برای نخستین بار در کشور استفاده می شود.

صالحی تصریح کرد: قطعا در آینده شرایط بهتری خواهد بود و به لطف خدا به زودی از این گردنه های سخت عبور خواهیم کرد و یقینا کشور ما در یک شرایط بسیار خوبی قرار می گیرد.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت طرح درهم ‌تنیدگی فوتون ها که از سوی مرکز ملی علوم و فنون لیزر در دست اجراست، گفت: درهم‌تنیدگی در حد آزمایشگاهی بود. ما می‌خواهیم در یک فاصله 7 کیلومتری هم این کار را انجام دهیم که اگر موفق شویم، گام بلندی برداشته ایم. 

معاون رییس جمهوری افزود: گام بعدی اجرای این طرح در فاصله 15 کیلومتری است و به همین روش پیش می‌رویم تا پدیده درهم‌تنیدگی را در فاصله های دورتر محقق کنیم.

صالحی اظهار داشت: اگر ما بتوانیم از یک فاصله ای فراتر برویم در آن صورت می‌توانیم در آینده میان مدت در ماهواره ها وارد شویم و ارتباطات ماهواره ای را از این طریق داشته باشیم.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: امیدوار هستیم اجرای این طرح در فاصله 7 کیلومتر را تا آخر سال بتوانیم به نتیجه برسانیم.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو از ۲۱ تا ۲۴ مهرماه در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.