دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما برابر دولت و رئیس جمهوری آمریکا هستیم که بر خلاف روسا و دولت های گذشته این کشور همه معیارهایش پول و ثروت است.

به گزارش جماران؛ دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سخنان اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، گفت: دولت های پیشین ایالات متحده با روش های دیپلماتیک و با احترام غارتگری می کردند اما امروز کسی آمده که به صورت علنی، آشکار و با توهین غارت می کند.

«سیدحسن نصرالله» عصر امروز (جمعه) در مراسم ختم «آمنه سلامه» مادر شهید «عماد مغنیه» فرمانده نظامی حزب الله لبنان گفت: ترامپ از برخی از کشورهای ثروتمندی که از آنها با دریافت پول حمایت می کند، خواسته هایی دارد و بیشتر نیز روی عربستان سعودی تمرکز کرده است.

وی افزود: ما برابر دولت و رئیس جمهوری آمریکا هستیم که بر خلاف روسا و دولت های گذشته این کشور همه معیارهایش پول و ثروت است.

نصرالله تصریح کرد: ترامپ به صورت علنی و روشن با استکبار و خودبرتر بینی غارتگری می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امام خمینی(ره) غیر از توصیف دولت آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و استکبار، آن را به عنوان راهزن یا دزد و چپاولگر نیز می نامید.

نصرالله ادامه داد: در سخنان ترامپ، از دموکراسی و حقوق بشری که قبلی ها با نفاق به کار می بردند، هیچ خبری نیست. ترامپ هر روز همه چه دوست و چه دشمنش را ذلیل می کند و می ترساند. اما برابر اقدام ترامپ، همپیمانانش سکوت پیشه کرده و لبخند می زنند.

دبیرکل حزب الله سخنان ترامپ مبنی بر اینکه ایران توانایی تسلط بر خاورمیانه ظرف 12 دقیقه دارد را نشانه ای برای عظمت و قدرت ایران دانست.

وی یادآور شد: ترامپ با سخنان خود برای ما روشن می کند که بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی اکنون در قبال بقای بر تخت و کرسی ریاست به آمریکا جزیه و مالیات می پردازند.

نصرالله افزود: این حاکمان روی چه کسی حساب باز می کنند؟ روی ترامپ و دولت آمریکا که اموالتان را می ستاند و به شما هر روز توهین می کند؟ 

به گفته دبیرکل حزب الله، هدف ترامپ از ترساندن این کشورها، فروش سلاح بیشتر است تا آمریکا از آنان همچنان حمایت کند تا بدین ترتیب از آنان پول بیشتری به جیب ببرند.

نصرالله از حاکمان کشورهای خلیج فارس خواست تا با ملت های خود آشتی و به مطالبات آنان توجه کنند و به رفع مشکلات آنان بپردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.