وزیر امور خارجه کشورمان بیان کرد: این حقیقت که آمریکا از برجام خارج شده است، کارایی هرگونه توافق جدیدی را تضعیف می‌کند، چراکه تضمینی برای اجرای آن وجود ندارد.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه ایران گفت که دل‌مشغولی آمریکا درباره ایران در سراسر منطقه نتیجه معکوس داشته است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، روز جمعه در گفت‌وگویی اختصاصی با المانتیور اظهار کرد: به گمانم مسیر سیاسی آمریکا در منطقه - که بیانگر دل‌مشغولی‌ شدیدشان نسبت به ایران است‌ - در لبنان، سوریه و عراق نتیجه عکس داشته است. (اینگونه سیاست) در جاهای دیگر نیز نتیجه عکس خواهد داشت.

وی همچنین درباره مسئله سیستم مالی جدید اتحادیه اروپا برای کمک به ایران گفت: (این سیستم)‌ کاملا رضایت‌بخش نیست اما می‌تواند برای ایران مزایای ارزشمندی داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در ادامه بیان کرد: این حقیقت که آمریکا از برجام خارج شده است، کارایی هرگونه توافق جدیدی را تضعیف می‌کند، چراکه تضمینی برای اجرای آن وجود ندارد.

ظریف همچینین در این گفت‌وگو اعلام کرد که خواسته ایران،‌ ایجاد ثبات در عراق است.

وی در ادامه افزود: به گمانم اولویت‌های آمریکا بسیار متفاوت هستند. اولویت آن‌ها جنگ با ایران است و این سیاست محکوم به شکست می‌باشد.

ظریف در پاسخ به این سوال آیا پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در ماه مه، برای استمرار ارتباط‌تان با مقامات آمریکایی تلاش کرده‌اید؟ گفت: چرا باید چنین کاری کنم؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.