وزیر امورخارجه عراق تصریح کرد: حفظ امنیت و صلح در جهان مسئولیت تمامی کشورهاست و ما سیاست محاصره یک جانبه گرایی خارج از سازمان ملل متحد را یک هشدار خطرناک می دانیم.

به گزارش جماران؛ «ابراهیم الجعفری» وزیر امورخارجه عراق جمعه شب در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل ادعاهای بی اساس نخست وزیر رژیم صهیونیستی را رد کرد و گفت: سخنان نتانیاهو در مورد حضور نیروهای ایرانی در عراق کاملا کذب است.

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، الجعفری در بخش دیگری از سخنانش به موضوع قدس پرداخت و افزود: موضع ما درمورد مساله فلسطین ثابت است و بر این باوریم که صلح تنها با عقب نشینی نیروهای اشغالگر از تمامی سرزمین های اشغالی امکان پذیر است.

وی تصریح کرد، ما از تشکیل دولت مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شریف حمایت می کنیم.

وزیر امورخارجه عراق افزود: بغداد به طور قاطع انتقال سفارت آمریکا به قدس و سیاست شهرکسازی را به دلیل آن که هیچ پیشرفتی به روند صلح نمی کند، را نمی پذیرد.

وی در ادامه ضمن درخواست از آنکارا برای رعایت سهم آبی عراق به حضور نظامیان ترک در بعشیقه در شمال عراق واکنش نشان داد و گفت: بغداد قاطعانه تجاوز آنکارا به خاک خودش و حضور نظامیان ترکیه ای در شهر بعشیقه را برنمی تابد.

الجعفری درباره آزادسازی عراق از اشغال داعش نیز اظهار کرد: ما کشورمان را با جان فشانی از اشغال تروریست ها آزاد کردیم، به همین دلیل بغداد هرگز طرف هایی را که در کنار ما علیه گروه های تروریستی ایستادند، فراموش نخواهد کرد.

وزیر امورخارجه عراق همچنین افزود، باید تلاش کرد که با یک برنامه راهبردی سیاسی و اقتصادی برای استحکام جوامع مانع بازگشت خطر تروریسم شد.

الجعفری تصریح کرد: حفظ امنیت و صلح در جهان مسئولیت تمامی کشورهاست و ما سیاست محاصره یک جانبه گرایی خارج از سازمان ملل متحد را یک هشدار خطرناک می دانیم.

وی درباره بحران یمن هم گفت، تنها راه حل برون رفت این از وضعیت گفت و گوی مسالمت آمیز و توقف دخالت های خارجی است.

براساس برنامه اعلام شده، سخنرانی مقامات بلندپایه کشورهای شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تا دوشنبه هفته آینده ( 9مهرماه ) به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.