رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات همواره بر هماهنگی با مرکز ملی فضای مجازی و نظارت مستمر این نهاد ملی تاکید داشته است و برای انجام دقیق اقداماتی که در چارچوب قانون به این وزارتخانه ابلاغ می‌شود تلاش کرده و می‌کند.

به گزارش جماران؛ رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حمایت همه جانبه وزارت ارتباطات از پیام‌‌رسان‌های داخلی بر اساس مصوبات مرکز ملی فضای مجازی صورت گرفته است و اگر جمع‌بندی آن مرکز در هر مورد دیگری نیز ابلاغ شود مطابق با قانون عمل می شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی تصریح کرد: وزارت ارتباطات درباره مباحث فضای مجازی اعم از پیام‌رسان‌ها، فیلترشکن‌ها، شبکه ‌ملی‌ اطلاعات، موتورهای جستجوی داخلی و سایر موارد مرتبط، علاوه بر اجرای وظایف قانونی خود، برحسب وظیفه تخصصی ادله و توجیه های کارشناسی و علمی را پیش‌ روی مسوولان و نخبگان قرار می‌دهد تا مبادا روزی متهم شود که ای‌کاش زودتر می‌گفتید تا مسیر را آنگونه که درست و به مصلحت جامعه است، انتخاب می‌کردیم و دچار ضعف و خسران نمی‌شدیم.

«سیدجمال هادیان طبائی» ادامه داد: وزارت ارتباطات همواره بر هماهنگی با مرکز ملی فضای مجازی و نظارت مستمر این نهاد ملی تاکید داشته است و برای انجام دقیق اقداماتی که در چارچوب قانون به این وزارتخانه ابلاغ می‌شود تلاش کرده و می‌کند. 

بیست و پنجم شهریورماه «سیدابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی، در یک برنامه تصویری اقدام کشور در فیلترینگ تلگرام را موفق دانست و درباره فعالیت بدون محدودیت هاتگرام و تلگرام طلایی عنوان کرد: فعالیت این 2 برنامه با هماهنگی مقام قضایی صورت می‌گیرد و حتی فرصتی که پیش از این تا 15 شهریور برای فعالیت به آنها داده شد، با هماهنگی مقام قضایی بود.

فیروزآبادی افزود: قرار شد با کار کارشناسی، مهلت دیگری به آنها برای فعالیت داده شود اما سال را به پایان نخواهیم برد مگر اینکه موتور هاتگرام و تلگرام طلایی ایرانی شده یا بسته شوند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر سه شنبه به این گفته ها واکنش نشان داد.

برخی پایگاه های اطلاع رسانی در روزهای اخیر از مسدودسازی نسخه های فارسی تلگرام خبر دادند اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوزدهم شهریورماه گفت: در این باره دستوری ابلاغ نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.