قانون دوئل توسط 'سرگئی ایوانف' نماینده ای از حزب 'لیبرال دمکرات' به دومای روسیه ارائه شده و بر اساس آن فقط کارکنان دولت اجازه دوئل خواهند داشت.

به گزارش جماران؛ قانون اصول برگزاری 'دوئل' (مبارزه دو نفره) در روسیه به مجلس 'دوما' ارائه شده و در صورت تایید و امضای 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری این کشور، قانونی خواهد شد.

قانون دوئل توسط 'سرگئی ایوانف' نماینده ای از حزب 'لیبرال دمکرات' به دومای روسیه ارائه شده و بر اساس آن فقط کارکنان دولت اجازه دوئل خواهند داشت.

در این قانون اصول و شیوه برگزاری دوئل از جمله نوع لباس های دو فرد شرکت کننده در این مبارزه تعیین شده است. 

در سندی که برای توضیح این قانون به دوما ارائه شده، آمده است: اخیرا گرایشی از طرف مقام های حکومتی برای فراخواندن شهروندان مخالف دیدگاه های دولت به دوئل مشاهده شده است. 

بر اساس این طرح قانونی، دوئل باید بین افراد برابر برگزار شود و اگر مقام های حکومتی از طرف شهروندان مورد توهین قرار گیرند، باید از طریق پیگیری قضایی و دادگاه اقدام کنند. 

'ویکتور زولوتوف' فرمانده گارد ملی روسیه دیروز در اقدامی بی سابقه 'الکسی ناوالنی' سرشناس ترین رهبر فعلی مخالفان دولت این کشور را به دلیل وارد کردن اتهام دزدی به وی، به دوئل دعوت کرد.

زولوتوف در فیلم کوتاهی که در 'یوتیوب' منتشر شد، خطاب به ناوالنی گفت که وی را به «گوشت کوبیده شده» تبدیل خواهد کرد. 

زولوتوف این پیام تهدید آمیز را پس از آن که بنیاد مبارزه با فساد مالی روسیه (به ریاست ناوالنی)، گارد ملی روسیه را به تخلفات مالی متهم کرد، منتشر کرد. 

دوئل در فرهنگ روس ها سابقه ای تاریخی دارد و بسیاری از افراد سرشناس و معروف جامعه در زمان حکومت روسیه تزاری، در صورت پایان یافتن صبرشان در مقابل اتهامات و فشار افکار عمومی، برای دفاع از حیثیت، ناموس یا اعتبار خود به طرف مقابل پیشنهاد دوئل می داده اند که با کشته شدن یکی از طرفین پایان می یافت.

معروفترین دوئل روسیه روز 27 ژانویه سال 1837 بین 'الکساندر پوشکین' شاعر و نویسنده برجسته روس و افسری فرانسوی عضو ارتش روسیه به نام 'دانتس' برگزار شد که منجر به کشته شدن این شاعر نامی روسیه شد که از وی به عنوان تزار زبان و ادبیات روسیه یاد می شود.

در تاریخ آمده است که این دوئل به فراخوان پوشکین به دلیل گسترش شایعات درخصوص همسرش برگزار شد که گویا از طرف دانتس زمینه آن فراهم شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.