وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بازار ثانویه ارز از اقدامات مهم دولت است که می تواند واحدهای صنعتی کشور را به مسیر توسعه هدایت کند.

به گزارش جماران؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل خرید مواد اولیه که به دلیل نوسانات قیمت ارز در کشور ایجاد شد به زودی برطرف می شود.

محمد شریعتمداری عصر چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از یک واحد صنعتی در گرمسار استان سمنان به مناسبت هفته دولت، افزود: صنعت کشور در حال پوست اندازی است و در سال 96 کشور در مسیر توسعه اقتصادی قدم برمی داشت که نوسانات قیمت ارز مشکلاتی در این بخش ایجاد کرد.

وی اظهارداشت: رویکرد ثبت قیمت پایه ارز در بخش های مختلف می تواند مشکل خرید مواد اولیه واحدهای صنعتی کشور را برطرف کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بازار ثانویه ارز از اقدامات مهم دولت است که می تواند واحدهای صنعتی کشور را به مسیر توسعه هدایت کند.

شریعتمداری ادامه داد: البته در بخش پتروشیمی مشکلاتی در بحث تخصیص ارز وجود دارد که امیدواریم این ‌مشکل هم به زودی برطرف شود.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت اضافه کرد: دولت نظارت شدیدی در بخش کنترل بازار دارد و تلاش می کنیم که با شرایط‌ موجودی که دشمنان ایجاد کرده اند، کنار بیاییم و با اتخاذ ساز و کار مناسب برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی گام برداریم. 

وی تصریح کرد: نمی گذاریم هیچ یک از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور تعطیل شود و نظارت و پیگیری هایی که در دولت در حال انجام است ثبات را به بازار کشور برمی گرداند.

وی گفت: بعضی از دلالان درصدد اغتشاش در بازار هستند اما کنترل و نظارت را دولت پیگیری می کند و نمی‌گذارد حقی از تولیدکنندگان اجحاف شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برقراری ثبات در بازار نیازمند همدلی بازاریان و دولت است و از مردم می خواهیم به مسوولان در این بخش کمک کنند.

وی گفت: سمنان از استان های مستعد صنعتی کشور است و روند سرمایه گذاری در آن‌ رو به رشد است.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری یک روزه به مناسبت هفته دولت، افتتاح طرح صنعتی و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و نشست با صنعتگران و کارآفرینان را در گرمسار و همچنین و در شهرستان سمنان افتتاح 2 طرح صنعتی و بازدید از یک واحد تولیدی را در برنامه دارد. 

امسال درهفته دولت 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در استان سمنان به بهره برداری می رسد. 

دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است و شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی شعار هفته دولت 97 تعیین شده است.

استان سمنان 2 هزار و 10 واحد صنعتی و تولیدی دارد که 64 درصد از آن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارد، 51 درصد اشتغال استان سمنان در واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.