دبیرکل سازمان ملل با اشاره به گزارش این سازمان مبنی بر کشتار جمعی و تجاوز گروهی به مسلمانان میانمار از سوی ارتش این کشور «به قصد نسل کشی»، این گزارش را شایسته توجه دانسته و خواستار مجازات عاملان آن شد.

به گزارش جماران، یک روز پس انتشار گزارش سازمان ملل مبنی بر کشتار جمعی و تجاوز گروهی به مسلمانان روهینگیا از سوی ارتش میانمار که به قصد «نسل کشی» انجام شده، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواستار توجه جهانی به این گزارش شد.
گوترش همچنین با بیان اینکه فرمانده کل ارتش میانمار و 5 ژنرال که عامل این جنایت ها هستند، باید تحت تعقیب قرار گیرند، تاکید کرد که پاسخگو بودن امری ضروری در سازش اساسی میان گروه های قومی است.
به نوشته رویترز، دبیر کل سازمان ملل اگرچه از تعبیر «نسل کشی» به صورت مستقیم استفاده نکرد اما نتیجه تحقیقات کارشناس مستقل سازمان ملل در مورد جنایات علیه مسلمانان روهینگیا را برابر با «شدیدترین جنایت ها در حقوق بین الملل» دانست.
وی همچنین خواستار تداوم فشار شورای امنیت سازمان ملل برای آزادی خبرنگارانی شد که به دلیل پوشش اخبار مسلمانان روهینگیا از سوی میانمار بازداشت شده اند.
دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت که منابع مالی جمع شده درخواست کمک های بشردوستانه بین المللی برای این بحران ناکافی است و 33 درصد کمتر از میزان لازم است.
شورای امنیت سازمان ملل بامداد سه شنبه برای رسیدگی به گزارش کارشناسان این سازمان مبنی بر نسل کشی مسلمانان روهینگیا توسط ارتش میانمار تشکیل جلسه داد.
بیش از 700 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به دلیل خشونت ها و سرکوب علیه آنان از سوی ارتش میانمار، به بنگلادش گریخته و در اردوگاه های مهاجران زندگی می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.