وزیر خارجه آلمان که پیشتر پیشنهاد تشکیل نظام مالی اروپایی مستقل از آمریکا را داده بود، بار دیگر گفت که مقام های اتحادیه اروپا به دلیل مخالفت با بازگشت تحریم های واشنگتن علیه ایران، در حال کار روی یک سیستم پرداخت مستقل هستند.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه آلمان بار دیگر بر حمایت برلین از فعالیت شرکت های آلمانی در ایران در سایه برجام تاکید کرد و گفت که اتحادیه اروپا در حال بررسی سیستم پرداخت مستقل از آمریکا است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان بر حمایت خود از شرکت های آلمانی که قصد ادامه فعالیت در ایران را دارند تاکید کرد.

ماس که پیشتر پیشنهاد تشکیل نظام مالی اروپایی مستقل از آمریکا را داده بود، بار دیگر گفت که مقام های اتحادیه اروپا به دلیل مخالفت با بازگشت تحریم های واشنگتن علیه ایران، در حال کار روی یک سیستم پرداخت مستقل هستند.

وزیر خارجه آلمان هفته گذشته در مقاله ای حفظ توافق هسته ای با قدرت های عمده جهان (برجام) را با تشکیل نظام پرداخت مالی اروپایی مستقل از ایالات متحده آمریکا ممکن دانست.

ماس نوشت: به این علت تقویت خودمختاری اروپا با ایجاد کانال های پرداخت مستقل از ایالات متحده و تاسیس نهاد مالی اروپایی و نظام سوئیفت بدون وابستگی، کاملا ناگزیر و ضروری است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال جاری خروج کشورش از برجام و بازگشت تحریم های رفع شده به مدد این توافق را اعلام کرد. به دنبال این تصمیم، دور اولین تحریم های واشنگتن علیه ایران در 15 ماه مرداد اعمال شد.

دور بعدی تحریم ها که بیشتر شامل تحریم های نفتی می شود در 13 آبان ماه اعمال خواهد شد. اتحادیه اروپا در حال تلاش برای یافتن راهی برای حفظ برجام و تضمین بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی آن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.