به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: 271 طرح با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت امسال بهره برداری می شود که بیش از دو هزار شغل را در استان ایجاد خواهند کرد.
وی اعلام کرد: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان که در نیمه دوم سال انجام می شود، طرح های بسیار خوبی را برای افتتاح داریم که بیش از 120 هزار میلیارد ریال برای انجام آنها هزینه شده است.
سلیمانی دشتکی به تلاش های برخی افراد تندرو در کشور برای تخریب دولت اشاره کرد و تصریح کرد: اگر در جایی یک فرد در این شرایط مسئولان را به سمت تفرقه ببرد، مانند فرد فاسق و خیانتکاری است که در حال ضربه زدن به نظام است.
وی با اشاره به دیدار اخیر با وزیر نیرو و رئیس بانک ملی کشور افزود: در ماه های گذشته بالغ بر 50 دیدار با مسئولین ارشد کشور داشته ایم و این دیدارها نیز نتایج خوبی را برای استان در پی خواهد داشت.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تنگ نظری هایی که در راستای اجرای طرح های عمرانی صورت می گیرد، تصریح کرد: مدیران دستگاه های عمرانی با نگاه مثبت به توسعه شهری استان فکر کنند.
وی با بیان اینکه اگر مدیران به دنبال توسعه عمرانی استان هستند باید تنگ نظری ها را کنار بگذارند، ادامه داد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید از تجربیات شهرها، استان ها و کشورهای موفق استفاده کرد.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری منظم جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: در ارزیابی های صورت گرفته، استان ایلام در برگزاری جلسات این ستاد در سال 95 رتبه 27 کشور را داشته اما این رتبه در ارزیابی سال 96 به رتبه 15 کشور رسیده است.
سلیمانی دشتکی، خروجی نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی را مثبت ارزیابی کرد و اعلام کرد: در جلسات اقتصاد مقاومتی 188 جلسه در حوزه صنعت، معدن و تجارت داشته ایم که 103 مصوبه آن اجرا، 44 مصوبه در دست اقدام و 41 طرح نیز اجرا نشده است.
وی، ادامه داد: تعداد 70 مورد از این مصوبات در زمینه تعیین تکلیف معوقات بانکی، 17 مورد پرداخت تسهیلات، 23 مورد رفع مشکلات بیمه تامین اجتماعی، 2 مصوبه در حوزه تامین انرژی، 27 مورد در زمینه امور مالیاتی، 25 مورد تامین زیرساخت و 4 مورد هم در زمینه مشکلات زیست محیطی بوده است.
در نشست امروز ستاد اقتصاد مقاومتی در زمینه واگذاری زمین به منظور ایجاد جایگاه سی ان جی در شهر ایلام تصمیمات لازم اتخاد شد، مسائل و مشکلات شرکت شن و ماسه برادران فیض الهی، دو واحد تولیدی درب و پنجره یو پی وی سی و یک واحد تولیدی لبنیات بررسی و تصمیمات لازم برای ادامه فعالیت این کارگاه ها اتخاذ شد.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.