کامران سیلمان پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قبل از پایان برداشت پیش بینی ها حکایت از خرید 200 هزار تن گندم داشت که این رقم به علل مختلف از جمله شرایط نامساعد جوی در فصول پاییز، زمستان و اوایل بهار محقق نشد.
وی افزود: از این مقدار گندم خریداری شده 30 هزار تن گندم دروم و 159 هزار تن نیز گندم معمولی بوده که در قالب 40 هزار محموله به سیلوهای ذخیره گندم حمل شد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام یادآور شد: 37 هزار تن از گندم مازاد ذخیره شده استان ایلام تاکنون به دیگر استان های متقاضی دریافت گندم حمل شده و عملیات حمل گندم کماکان ادامه دارد.
سلیمان پور در مورد پرداخت مطالبات گندم کاران تاکید کرد: 2 هزار و 60 میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران به آنها پرداخت شده و 450 میلیارد ریال دیگر هنوز وصول نشده است.
وی با بیان اینکه همه گندم کاران حداقل 50 درصد از مطالبات خود را دریافت کرده اند، اظهار داشت: در مجموع 82 درصد بهای گندم پرداخت شده و 18 درصد آن باقیمانده که به تدریج در حال پرداخت است.
سلیمان پور با اعلام اینکه عملیات خرید گندم در سال زراعی جاری از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر مردادماه ادامه داشت، گفت: بهای تضمین شده خرید گندم از کشاورزان برای گندم معمولی 13 هزار و گندم دروم 13 هزار و 300 ریال بود.
به گزارش ایرنا، گندم خریداری شده از کشاروزان در 43 سیلو و انبار مسقف با ظرفیت 330 هزار تن ذخیره سازی شد که به تدریج مازاد آن به استان های دیگر در حال حمل است.
استان ایلام دارای 340 هزار هکتار زمین زراعی آبی و دیم است که از این مقدار 44 هزار هکتار به کشت گندم آبی و بخش قابل ملاحظه ای از گندم زارهای استان به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.
استان ایلام در سال زراعی 95- 96 با وجود شرایط نامساعد جوی و کمبود بارش از حیث عملکرد زراعی بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی در ردیف استان های برتر بود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.