کامران سلیمان پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار محموله در قالب خرید 187 هزار تن گندم معمولی و دروم از کشاورزان بوده که 30 هزار تن آن را گندم دروم و 157 هزار تن نیز گندم معمولی تشکیل داده است.
وی تاکید کرد: با توجه به کمبود بارش ها و نامنظم بودن ریزش های جوی و خشکسالی نسبت به پیش بینی ها 40 هزار تن کاهش برداشت و خرید داریم.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام توضیح داد: پیش بینی های اولیه حکایت از برداشت 200 هزار تن گندم داشت اما این مقدار گندم با توجه به اینکه عمده برداشت های گندم در مناطق گرمسیر و سردسیر استان ایلام صورت گرفته محقق نشد.
سلیمان پور در مورد پرداخت مطالبات گندم کاران یادآور شد: یک هزار و 830 میلیارد ریال از مطالبه گندم کاران پرداخت شده و 600 میلیارد ریال آن مانده است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای 340 هزار هکتار زمین زراعی آبی و دیم است که از این مقدار 44 هزار هکتار به کشت گندم آبی و بخش قابل ملاحظه ای از گندم زارهای استان به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.
سال زراعی 95 - 96 در مجموع 280 هزار تن گندم از سوی کشاورزان استان ایلام برداشت شد که مقدار 247 هزار تن این گندم به نرخ تضمینی از گندمکاران خریداری شد.
استان ایلام در سال زراعی 95- 96 با وجود شرایط نامساعد جوی و کمبود بارش از حیث عملکرد زراعی بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی در ردیف استان های برتر بود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.