دکتر مهتاب شاهماری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج از محل اعتبارات سازمان غذا و دارو برای حمایت از این بیماران نیازمند انجام می شود.
وی افزود: تعداد بیماران خاص و دارای پرونده در استان ایلام 97 نفر بوده که از حمایت های مالی این سازمان برای تهیه دارو بهره مند شده اند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: روزانه هشت نفر و ماهانه حدود 150 بیمار برای دریافت کمک هزینه تامین دارو به این سازمان مراجعه می کنند.
دکتر شاهماری گفت: برآورد می شود تا پایان سال جاری بیش از 6 میلیارد و 418 میلیون ریال کمک هزینه مالی برای تهیه دارو و ملزومات پزشکی بیماران صعب العلاج از طریق این معاونت در استان پرداخت شود.
وی اضافه کرد: سال گذشته برای کمک به بیماران خاص و صعب العلاج از سوی سازمان غذا و دارو هشت میلیارد و 114 میلیون ریال برای بیماران خاص هزینه شد.
به گفته وی، بیماران خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، ام اس، پیوندی و بیماری های سخت علاج شامل سرطان ها، دیابت، بیماران متابولیک، مبتلایان به هپاتیت و روماتیسم هستند که بیشترین دریافت کنندگان کمک برای تامین مخارج دارویی در این استان هستند.
68 داروخانه خصوصی، دولتی و بیمارستانی در استان ایلام مشغول فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.