به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام، برخورداری از 10 سال معافیت مالیاتی پس از بهره برداری و تغییر کاربری و ایجاد کاربری های جانبی را از جمله این مشوق ها عنوان کرد و افزود: رسانه ها و صدا و سیما مصادیق واگذاری و امتیازات و مشوق های این طرح را اطلاع رسانی کنند.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی واگذار کننده طرح ها نیز باید لیست پروژه های عمرانی و اقتصادی قابل واگذاری را برای اطلاع مردم و سرمایه گذاران به صورت دقیق مشخص کنند.
وی یادآور شد: دستگاه های اجرایی امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید گزارشی از عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی در سال های 95 و 96 را گردآوردی و گزارش کنند.

**حوزه گردشگری این استان نیازمند تحول است
استاندار ایلام با بیان اینکه این استان دارای آثار تاریخی، طبیعی، باستانی و تفریحی منحصر بفردی است اما مورد استفاده قرار نگرفته است، اضافه کرد: حوزه گردشگری این استان نیازمند تحول جدی است.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: فعالیت در حوزه گردشگری نسبت به حوزه صنعت می تواند تحولی بالاتر ایجاد کند اما نیازمند کار کارشناسی، تدوین برنامه و استفاده از نظرات مشاوران و کارشناسان خبره است.
وی تاکید کرد: مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام باید در زمینه راهکارهای توسعه گردشگری در این استان مطالعه کرده و برنامه ارائه دهند.

**یکسری موانع سرمایه گذاری در استان به مدیران برمی گردد
استاندار ایلام گفت: یکسری مشکلات و موانع سرمایه گذاری در این استان به عملکرد مدیران باز می گردد و اگر مدیران کار خود را درست انجام دهند اینهمه مشکل بر سر راه متقاضیان سرمایه گذاری ایجاد نمی شود.
سلیمانی دشتکی افزود: یک سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد کارخانه شن و ماسه در آبدانان سه سال دوندگی کرد تا در نهایت با وساطت امام جمعه کار وی درست شد؛ چرا باید مدیران به شکلی عمل کنند که در زمینه سرمایه گذاری به وساطت امام جمعه و استاندار نیاز باشد.
وی همچنین تاکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی پیش از ثبت نام در سامانه کارا باید از نظر بدهی بانکی، مالیاتی و بیمه ای تعیین تکلیف شوند تا در افراد توقع ایجاد نشود.
**مراجع چهارگانه به وضعیت نظام مهندسی ساختمان ایلام رسیدگی کنند
استاندار ایلام با اشاره به نارضایتی های فراوان از انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام، گفت: مراجع چهارگانه به وضعیت این سازمان رسیدگی کرده و مشخص کنند که تخلف صورت گرفته است یا نه.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، حوزه معاونت عمرانی و دفتر فنی استانداری و همچنین راه و شهرسازی باید به موضوع ورود کرده و صحت ادعاهای اعضای ناراضی سازمان نظام مهندسی را رد یا تایید کنند.
وی یادآور شد: به هیچ عنوان نباید انحصار داشته باشیم و اینکه یک مسئولی بیاید فامیل خود را بیاورد و جوانان را اخراج کند، پذیرفتنی نیست حتی اگر به منابع قدرت در هر سطحی متصل باشد.
وی تاکید کرد: هیچ مسئولی در هر رده ای حق دخالت کردن در این موضوع را ندارد و اگر شخصی خلاف کرده است باید با او برخورد شود.
استاندار ایلام با بیان اینکه در زمینه عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام و انتخابات هیات رئیسه برای مردم ابهام ایجاد شده است، گفت: ناظران این انتخابات از هیچکدام از طرفین ترس و واهمه نداشته باشند و به طور شفاف موضع خود را اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، در این نشست سه طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.