به گزارش ایرنا، همایون مظاهری روز چهارشنبه در نشست کمیته فنی تسهیلات اشتغال روستایی تعداد طرح های معرفی شده برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی در استان را هفت هزار و 317 طرح برشمرد و اظهار داشت: از این تعداد 6 هزار و 700 طرح بررسی شده که 552 طرح با رقم یک هزار و 50 میلیارد ریال مورد تایید قرار گرفته اند.
وی افزود: 351 طرح با اعتبار 600 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده اند که هم اکنون 235 طرح با اعتبار 372 میلیارد ریال در دست بررسی است.
معاون جهاد کشاورزی ایلام تعداد طرح های مصوب را 116 طرح عنوان کرد و یادآور شد: این طرح ها در بخش کشاورزی با رقم 270 میلیارد ریال پذیرفته شده اند و تاکنون 97 طرح با رقم 200 میلیارد ریال موفق به دریافت تسهیلات شده اند.
مظاهری ابراز امیدواری کرد با همکاری بانک های عامل و همچنین جذب بیشتر تسهیلات و اضافه شدن باغات به آیتم های دریافت تسهیلات این رقم افزایش قابل توجهی داشته باشد.
وی خواستار پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر به طرح های باغداری در استان شد و گفت: به دلیل وجود اراضی شیب دار در مناطق شمالی این استان مستعد توسعه باغات است.
معاون جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: حدود 6 هزار هکتار باغ های مثمر از انواع گردو، زردآلو، سیب، انار، انجیر، زیتون، پسته، انگور و ... در استان وجود دارد که با رویکرد طرح توسعه ای در برنامه ششم توسعه این مقدار به 12 هزار هکتار افزایش می یابد.
وی ادامه داد: بر اساس دستور العمل تسهیلات اشتغال روستایی باغ ها جزو موارد پرداخت قرار نگرفته که امیدواریم با اصلاح آن مردم مناطق مختلف استان به ویژه در شمال ایلام به دلیل وجود اراضی شیبدار بتوانند به توسعه باغداری بپردازند.
سهم استان ایلام از محل تسهیلات اشتغال روستایی یک هزار و 80 میلیارد ریال است که تاکنون حدود 33 درصد آن جذب شده است.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.