عبدالرحیم رحیمی روز یکشنبه در نشست پیگیری و حل و فصل مشکلات تسهیلات اشتغال فراگیر شهری و و روستایی گچساران گفت: از این میزان تسهیلات 18 میلیاردو 590 میلیون ریال به 75 طرح اشتغال فراگیر و 750 میلیون ریال تسهیلات به پنج طرح پایدار روستایی و عشایری پرداخت شد.
وی اظهار داشت: میزان اشتغالزایی این طرح ها بیش از 174 نفر است.
رحیمی بیان کرد: تا کنون بیش از 240 طرح اشتغالزا در کمیته فنی این کارگروه بررسی شده است.
فرماندار گچساران گفت: از مجموع این تعداد طرح، 153 طرح در قالب اشتغال فراگیر و 87 طرح در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری مورد تایید قرار گرفته و برای معرفی به بانک عامل و برخورداری از تسهیلات به کمیته فنی اشتغال ارجاع داده شده است.
وی افزود: از بین طرح هایی که مورد پذیرش قرار گرفته، 153 طرح اشتغال فراگیر به ارزش 370 میلیارد ریال و 87 طرح در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای دریافت 290 میلیاردریال به بانک های عامل معرفی شده اند.
رحیمی اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری 6درصد برای سرمایه ثابت و 10 درصد برای سرمایه در گردش است.
وی بیان کرد: تهیه وثیقه و تضمین های بانکی مشکل اصلی که متقاضیان استفاده از این تسهیلات با آن مواجه هستند، که امیدواریم با رایزنی هایی که در این زمینه صورت گرفته و با همکاری بانک های عامل، این مشکل برطرف شود.
وی گفت: پیش بینی می شود با اجرای طرح های اشتغال فراگیر و پایدار روستایی عشایری این شهرستان بیش از یکهزارو 324 نفر به اشتغال مشغول شوند.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.