به گزارش ایرناریال دکتر کریم همتی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان آبدانان اظهار کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این تعداد طرح عمرانی شامل تجهیز و توسعه بیمارستان ها، احداث خانه های بهداشت روستایی ، مراکز درمانی، ایستگاه های امداد و نجات بین راهی و تاسیسات پزشکی و پیراپزشکی در سطح شهرستان های دهگانه استان بخصوص مناطق کمتر توسعه یافته یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی و استانی هزینه می شود.
وی همچنین از هزینه کرد یک هزار و 600 میلیارد ریال طی سال گذشته برای بروزرسانی مراکز بهداشت و درمان استان خبر داد و افزود: با همت دولت تدبیر و امید هم اکنون تمامی طرحهای عمرانی حوزه سلامت استان ایلام با پیشرفت فیزیکی مناسب درحال اجراست که با بهره برداری از 170طرح در دست ساخت بخش زیادی از مشکلات بهداشتی و درمانی مردم رفع می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تاکید کرد: با موافقت وزیر بهداشت و درمان دومین بالگرد اورژانس هوایی با تجهیزات کامل و پیشرفته و قدرت دید در شب به استان ایلام اختصاص یافته که با تحویل آن در آینده نزدیک یک فروند بالگرد به منظور تسریع در انجام عملیات های اورژانس و انتقال بیماران و حادثه دیدگان حوزه جنوب ایلام در شهرستان آبدانان مستقر می شود.
همتی شهرستان آبدانان را یکی از محروم ترین مناطق استان عنوان کرد و گفت: در راستای کاهش مشکلات و محرومیت های مزمن و تربیت کادر مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی با پیگیری های مستمر ، آموزشگاه پرستاری در آبدانان راه اندازی می شود.
وی یادآور شد: مجوز استخدام 160 نفر نیز از طریق وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه اخذ شده که پس از تشریفات قانونی و برگزاری آزمون های عمومی و تخصصی بخشی از مشکلات و نیازهای تامین نیروی انسانی اداری و بهورزی دانشگاه علوم پزشکی ایلام برطرف می شود.
وی با تاکید بر ارائه خدمت بی منت به مردم و دوری از سیاسی کاری در دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: 6 هزار نفر کادر پزشکی، پیراپزشکی، آموزشی، اداری، اجرایی و خدماتی در 450 مرکز تخصصی مشغول خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به جمعیت 600 هزار نفری استان ایلام هستند.
7174/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.