به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر مهری روز پنجشنبه در نشست بررسی گره های ترافیکی اربعین شهر مهراناظهار کرد: ایجاد کمربند غربی شهر مهران می‌تواند در رفع گره های ترافیکی اربعین موثر باشد.
وی همچنین بر جداسازی مسیر رفت و برگشت ماربره به صالح آباد تأکید کرد و گفت: حرکت پیاده روی در ایام اربعین به سوی صالح آباد با جداسازی مسیر رفت و برگشت ماربره به صالح آباد می‌تواند باعث روان شدن ترافیک در این مسیر شود.
معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا ساماندهی پارکینگ ‌ها را از مسائل مهم گره های ترافیکی اربعین در مهران دانست و یادآور شد: با ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس ها زائران می‌توانند به راحتی به شهرها و استان های خود مراجعه و ترافیک در این مسیر ها کاهش یابد.
سرهنگ مهری اضافه کرد: ایجاد پل بانرحمان ، محصور سازی دو طرف 11 کیلومتری پایانه به مرز و ایجاد راه اضطراری در مسیر میدان اربعین تا شهر مهران؛ بهسازی مسیر قدیمی مهران به ایلام و بهسازی فرودگاه قدیم جهت ناوگان هوایی باید در دستور کار قرار گیرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام نیز گفت: روکش آسفالت محور فرعی ماربره و نصب علائم و ایمن‌سازی این مسیر، ایجاد یک راه دسترسی موقت از سه‌ راهی قدیم و جدید ماربره تا سه ‌راهی جندالله برای استفاده در زمان یک ‌طرفه سازی مسیر و حفاظ گذاری و ایمن ‌سازی پل ‌ها و پرتگاه ‌های حاشیه جاده از مهم‌ترین نیازها و مشکلات مسیر تردد زائران اربعین در استان ایلام است.
سرهنگ محسن ناصری گفت: ترددهای سنگین ایام اربعین نیازمند برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران عتبات عالیات است و لذا در کنار هم قرار گرفتن این دو عنصر یعنی برنامه‌ریزی و ایجاد بستر مناسب تا حد زیادی مشکلات ترافیکی سر راه زائران را رفع خواهد کرد.
رئیس پلیس‌ راه استان ایلام نیز تاکید کرد: تسهیل در تردد زائران اربعین مستلزم برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌ها است.
سرهنگ رضا همتی زاده افزود: وضعیت جاده‌های استان ایلام که تا چند سال پیش فقط ترددهای بومی را تجربه می‌کرد، پس از بازگشایی مرز مهران و تردد زائرین به عتبات عالیات گسترش‌ یافته و باید تقویت شود.
وی یکی از اساسی‌ترین موضوعات را بحث توسعه و جداسازی مسیر بویژه از ایلام تا مهران عنوان کرد و ادامه داد: جداسازی و محصورسازی مسیر 11 کیلومتری پل زائر تا پایانه مرزی، ساماندهی پایانه مسافربری برکت و پارکینگ بزرگ اربعین، ایجاد کمربندی غربی شهر مهران و ساماندهی تقاطع سه‌ راهی شرکت نفت آذر و جداسازی مسیر در این تقاطع ضروری است.
فرماندار مهران نیز گفت: به منظور کاهش بار ترافیکی و تسهیل در تردد زوار، تلاش خواهد شد تا کمربندی غربی شهر مهران ، احداث و تا اربعین به بهره برداری برسد.
نظام ملکشاهی افزود: با توجه حجم زیاد تردد زائران عتبات عالیات در مرز مهران، ایجاد کمربندی غربی می تواند بار ترافیکی این مرز را در ایام اربعین کاهش دهد.
وی یادآور شد: با رایزنی با معارضان و کسب رضایت آنها، تلاش خواهد تا هر چه سریعتر این کمربندی را آماده و تکمیل کنیم.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.