به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی ، حجاب و عفاف اظهار کرد: حقوق شهروندی جزو مطالبات دولت است و در آموزه های دینی و اسلامی و فرهنگ ایرانی نیز وجود دارد، که باید در رابطه با حقوق مردم مطالبه گر پیگیر و پاسخگو باشیم.
وی ادامه داد: برخی از دستگاه ها در بحث مطالبات مردم و پاسخگویی به نیازهای آنان خوب عمل نمی کنند و همین موجب نارضایتی می شود درحالیکه اگر مردم در سیستم اداری مورد تکریم قرار گیرند و پاسخگویی مناسبی داشته باشند به عملکرد مدیران امیدوارتر می شوند.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: بسیاری در دستگاه های مختلف به ویژه در حوزه بانک ها نمی توانند با مدیران ارتباط برقرار کنند و یکی از حقوق شهروندی ارتباط با مدیران است.
نوذری با اشاره به اینکه حقوق شهروندی یک مولفه و آموزه در دین اسلام است و ریشه در فرهنگ ما دارد، گفت: همینکه پاسخ مردم را به درستی بدهیم خود رضایت مندی ایجاد می کند، یک سری مطالبات کارگری و مردمی را وقتی پاسخ نمی دهیم، تبدیل به مسائل امنیتی می شوند.
وی افزود: در فضایی که امروز در آن قرار داریم و بسیاری از قدرت ها به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بوده و می خواهند با هر شکل، قدرت و ابزاری از جمله اقتصادی و فرهنگی به زمین بزنند، نباید خودمان هم به این نارضایتی ها دامن بزنیم.
وی در خصوص مقوله حجاب و عفاف نیز گفت: خوشبختانه در استان ایلام با مقوله بی حجابی روبرو نیستیم، ممکن است بد حجابی باشد اما ایلام یک استان با بافت قومیتی و سنتی است و بی حجاب موضوعیت ندارد.
نوذری گفت: براساس چارچوب در حوزه کارهای فرهنگی، بتوانیم کار فرهنگی کنیم بسیار موثر تر خواهد بود.
وی افزود: مولفه های امنیتی و پلیسی بویژه در برخورد با مسائل فرهنگی باید در اولویت آخر باشد و به دنبال رویکردهای فرهنگی باشیم، ممکن است در کوتاه مدت پاسخ ندهد ولی در اثر اجرای موفق تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود.
وی ادامه داد: اگر تاریخ 100 سال اخیر کشور را بررسی کنیم، نمادی از عدالت خواهی و آزادی طلبی همواره هویدا بوده که اوج آن را در انقلاب مشروطه و بویژه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) شاهد بودیم و گفتمان انقلاب در خصوص احقاق حقوق مردم بود که مردم از نظام شاهنشاهی داشتند.
نوذری گفت: رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید داشته اند در این برهه تاریخی علیرغم اختلاف در رویکردهای اجرایی نیازمند وحدت و همدلی هستیم.
وی افزود: ابتکار استاندار و نماینده محترم ولی فقیه این هفته این بود که مدیران کل در نماز جمعه حضور یابند و به مطالبات مردم پاسخگویی داشته باشند و این می تواند رضایت مندی ایجاد کند.
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل تابستان فرمانداران در بحث ساماندهی اوقات فراغت وارد شوند و موازی کاری در بین دستگاهها در حوزه اوقات فراغت وجود نداشته باشد.
نوذری ادامه داد: شهرداری ها بحث ساماندهی متکدیان را مد نظر داشته باشند چراکه از وظایف شهرداری هاست، ضمن اینکه فرمانداران نیز بر این موضوع نظارت بیشتری اعمال کنند.
وی خواستار فعال شدن میز خدمت در دستگاه ها شد و گفت: این میز باید به مردم و ارباب رجوع اطلاعات لازم را ارائه دهد و سیستم پاسخگویی در دوایر دولتی فعال و مدیران یک روز را تحت عنوان دیدارهای مردمی تعیین کنند تا به مشکلات مردم رسیدگی شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز حجاب و عفاف را یک مقوله اجتماعی و فرهنگی که ریشه در باور اجتماعی مردم دارد، عنوان کرد و گفت: مسئولیت دستگاه های تبلیغی در این مقوله باید پر رنگ تر باشد.
عهدیه طهماسبی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی وظیفه دارند که حقوق شهروندی را به درستی رعایت کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه دستگاه ها و توجه به مقوله صیانت از حقوق شهروندی موجب افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.