به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز یکشنبه در نشست کلید زنی طرح سیماک فرمانداری ایلام اظهار کرد: سیماک از طرح های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی کشور است که براساس آن با اختصاص شناسه الکترونیکی برای هر ملک، تمامی استعلامات میان دستگاهی در حوزه ملک یکپارچه و واحد خواهد شد.
وی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد پرونده واحد الکترونیکی و قابل دسترس برای همه دستگاه ها، با صدور مجوزهای لازم ضمن جلوگیری از زمین خواری، تعرض به منابع طبیعی و محیط زیسـت ارتقا سلامت اداری را در پی دارد.
فرماندار ایلام یادآور شد: کاهش مراجعات مردم به دستگاه های اجرایی، رفع مشکلات موجود، سهولت تحویل خدمات و جلوگیری از سوء استفاده و دخل و تصرف افراد سودجو از مزیت های اجرای این طرح است.
بسطامی با بیان اینکه این طرح در شهرستان ایلام به عنوان پایلوت اجرا شده، گفت: این طرح یکی از پروژه های مهم اقتصادی و در راستای دولت الکترونیک و استفاده از روش های نوین است و تسریع و تسهیل خدمت رسانی به مردم از مهم ترین اهداف اجرای آن است.
وی تاکید کرد: این طرح اجرایی شده و باید از تجربیات سایر استان ها در اجرای آن استفاده و کاستی های موجود را رفع کرد.
وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی طرح سیماک در حال اجرا است، گفت: از آنجاییکه بخش عمده املاک در روستاها واقع است، اهمیت حضور دهیاران در کلاس ها ضروری است و اگر نتوانند کلاس های آموزشی و آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند، در کار اجرایی با مشکل مواجه می شوند.
بسطامی تاکید کرد: اداره پست بعنوان دستگاه متولی باید این طرح را مدیریت و بیش از گذشته با بخشداران و دهیاران همکاری داشته باشد و زیرساخت های لازم را برای اجرای طرح سیماک در بخشداری ها و دهیاری ها فراهم کند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.