به گزارش ایرنا، معروف بسطامی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایلام اظهار کرد: رفع یا کاهش معضلات اجتماعی و انواع بزهکاری ها با توجه به تعدد این مسائل نیازمند حضور پررنگ متولیان فرهنگی و برنامه های فرهنگ ساز این دستگاه ها است که این حضور و اقدامات در سطح شهرستان چندان چشمگیر نیست.
وی افزود: پیچیدگی ناهنجاری های اجتماعی و استرس های ناشی از آنها به ویژه در موضوع بسیار مهم مواد مخدر نیازمند اجرای برنامه ها و ایده های جدید است و باید نگاه جامعه به معتادان و بخصوص معتادان بهبودیافته یا در حال بهبودی تغییر کرده و مردم این افراد را در دل اجتماع و خانواده خود پذیرش کنند.
بسطامی اظهار کرد: مقابله با معضلات اجتماعی با گرایش مبارزه با مواد مخدر به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری در قالب یک سند بالادستی از سوی دولت به همه استان ها و دستگاه ها ابلاغ شده است و در شهرستان ایلام نیز ستاد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر فعال و اعتبار مورد نیاز دستگاه های عضو این ستاد تامین شده است.
وی تاکید کرد: دستگاه های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر برای تحقق اهداف ستاد باید در فرایند برنامه ریزی، طراحی، پیگیری و اجرای فعالیت های فرهنگی خود در مورد مقابله با آسیب های اجتماعی در حوزه مواد مخدر از نظرات کارشناسان، صاحب نظران و نیز آمار، اعداد و ارقام استفاده کنند.
وی با بیان اینکه کشورهای استعماری با توجه به نیات شوم خود سالانه هزینه های هنگفتی را صرف توزیع مواد مخدر در بین جوانان جوامع مختلف می کنند، گفت: معتاد و درگیر کردن جوانان و خانواده ها در نقاط مختلف جهان از جمله ایران به معضل اعتیاد و نیز کسب سود و درآمد بالا از مزایای توزیع مواد مخدر برای سردمداران استکبار است.
بسطامی یادآور شد: با وجود تلاش گسترده دشمنان برای افزایش اعتیاد در بین جامعه ایرانی، اما کشور ما همیشه در صف مقدم مبارزه جدی با این پدیده شوم بوده و در این راه سه هزار و 700 شهید را تقدیم سلامت جامعه کرده است.
وی گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم باید دستگاه های فرهنگی و اجرایی از معنویت این ماه برای اجرای برنامه های فرهنگی در خصوص پدیده اعتیاد و ایجاد روشنگری در خصوص پیامدهای منفی آن در سطح جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان کار کنند.
فرماندار ایلام با اشاره به حضور معتادان در اماکن عمومی چون بوستان ها و پارک ها، تاکید کرد: همزمان با پایان یافتن مدارس و آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان و خانواده ها باید اماکن عمومی به مکانی امن و بدور از تنش برای خانواده ها و بچه ها تبدیل شود و طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان تسریع یابد.
در پایان این نشست مقرر شد، دستگاه های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمله شهرداری مکانی عمومی چون مساجد یا بوستان ها را در اختیار انجمن معتادان گمنام ایلام قرار دهند تا افراد بهبودیافته یا در حال بهبودی به طور مستقیم تجربیات خود را در اختیار مردم قرار دهند و نیز کارگاه ها و جلسات آموزشی برای معتادان یا افراد درحال بهبودی در این اماکن برگزار شود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.