به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست هماهنگی برنامه های سالگرد ارتحال بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: باید از مشارکت مردم در برگزاری مراسم بهره برد، هر جا مردم پای کار بوده اند توفیق حاصل شده و مشارکت مردم باعث حضور حداکثری آنان می شود.
وی با اشاره به تحولات و اتفاقات انقلاب در دهه 40 و وقایع قبل از آن تأکید کرد: باید اتفاقات و تحولات آن زمان برای مردم تبیین شود تا مردم ضرورت و اهمیت برگزاری چنین مراسمی را درک کنند و درجریان کامل اتفاقات انقلاب قرارگیرند.
نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: دولت مصدق و آیت الله کاشانی در دهه ی 30 برای ملی شدن صنعت نفت فعالیت های بسیاری انجام دادند ولی کودتای آمریکا و سرکوب مردم این احساس را به شاه انتقال داد که هیچ فردی نمی تواند در مقابل او بایستد و خود را قدرت مطلق احساس کرد.
استاندار ایلام یاداور شد: همین غرور باعث انجام اقداماتی شد که به نارضایتی روحانیون بخصوص امام خمینی (ره) منجر شد و اجرای مدرنیزاسیون ناقص در کشور و ورود گندم رایگان به کشور که از طریق طرح مارشال در آمریکا انجام شد باعث کاهش تولید در کشور شده و بعد از آن هم اصلاحات ارضی که بیشتر در باره خرده مالکان انجام شد و باعث خرد شدن زمین ها و عدم صرفه اقتصادی کاشت در آنها شد و مهاجرت روستاییان به شهرها را به همراه داشت.
سلیمانی دشتکی با اشاره به قانون کاپیتولاسیون اضافه کرد: یکی از اقداماتی که نشان دهنده سرسپردگی و مزدوری رژیم به غرب و آمریکا بود همین قانون و بندی که حق توحش را شامل می شد بود و دیگر اقدام تغییر تاریخ کشور از هجری شمسی به پهلوی باعث ایجاد نارضایتی در کشور شد.
وی با اشاره به مبارزات امام و یارانش در 15 سال قبل از پیروزی انقلاب گفت: بعد از تلاش ها ، مرارت ها و سختی ها در سال های 56 و 57 مردم به خیابان ها ریختند و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد .
استاندار ایلام با تأکید بر این که مردم باید نسبت به اتفاقات و تاریخ انقلاب اسلامی آشنا شوند تاکید کرد: سخنرانانی که برای این مراسم دعوت می شوند باید نسبت به تبیین این وقایع همت گمارند و مردم را در این زمینه آگاه ساند.
سلیمانی دشتکی یکی دیگر از مباحث مهم در مراسم ارتحال امام و قیام 15 خرداد را 40 سالگی انقلاب دانست و گفت: 40 سالگی انقلاب اوج بلوغ فکری و توانمندی و پختگی نظام است و سخنرانان در این مراسم باید نسبت به بیان دستاوردهای انقلاب ، شعارها و اهداف انقلاب توجه کنند و آنرا برای مردم تبیین کنند.
وی با بیان این که پیشنهاد می گردد که مراسم در ایام نیمه خرداد به صورت متمرکز برگزار شود، افزود: باید از همه اقشار و صنوف مردم برای برگزاری مراسم استفاده و تلاش شود مردم را وارد صحنه کنیم.
استاندار شرایط امروز کشور را در مصاف با دشمنان بسیار حساس خواند و اضافه کرد: در شرایط حساس کنونی باید نسبت به وحدت و همدلی مردم تلاش و از قدرت مردم برای مبارزه با دشمنان نظام و انقلاب استفاده کنیم، از تفرقه و جدایی بین مردم پرهیز و پیشنهاد می شود سخنرانان در این مراسم نسبت به القای امید و اعتماد در مردم تلاش کنند.
6119/7171
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.