به گزارش ایرنا معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در این آیین گفت: استکبار و دشمنان با تحمیل جنگ هشت ساله بر ملت ایران تصور کردند که انقلاب نوپای ما را دچار خسارت خواهند کرد ولی در تحلیل و شناخت انقلاب، مردم و پایمردی آنان به کشور و ارزش های آن دچار بزرگترین اشتباه شدند.
محمد نوذری اظهار داشت: ویژگی بارز دفاع مقدس این است که برخلاف جنگ های طول تاریخ کشور ایران یک وجب از خاک وطن را از دست ندادیم و در این جنگ نابرابر و تحمیلی ما در واقع در برابر کشورهای زیادی از خاک کشور دفاع کردیم.
وی به نقش و جایگاه ایلات در پاسداشت و حراست از کشور پرداخت و گفت: ایلات ما در طول تاریخ مرزداران خوبی بودند و هیچگاه به وطن خیانت نکردندو نقش آنان در دوران دفاع مقدس و پس از آن شایسته قدرشناسی و تکریم است.
وی ادامه داد: در همه استان ایلام جنگ و دفاع مقدس دیده می شود و مردم مرزدار در جای جای استان دفاع مقدس را لمس و ایلامیان مرزداران با وفا با تقدیم شهدای زیاد از کشور دفاع کردند و در دوران دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار یادآور شد: ملت ایران از ارزش های والای انقلاب دست نخواهد کشید و در این برهه حساس وحدت و همدلی یک نیاز ضروری است و مردم نشان داده اند در اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی همه همدل و متفق القول و در برابر بیگانگان متحد و یکدل هستند.
نوذری گفت: ما نیازمند مکتب شهادت و تفکر ایثار هستیم و شهدا متعلق به همه ملت و فارغ از هر جناح و تفکر سیاسی هستند و تا زمانیکه این تفکر ناب در جامعه وجود دارد دشمنان در برابر اراده محکم ملت ناکام و مایوس خواهند شد.
نوذری به وضعیت استان ایلام نیز اشاره کرد و گفت: استان ایلام مسیر خوبی را برای توسعه طی می کند و با همدلی و تعامل بین استاندار و نماینده عالی دولت، نماینده ولی فقیه در استان، مجمع نمایندگان، ائمه جمعه و احزاب سیاسی آینده ای روشن برای توسعه استان متصور هستیم.
وی اضافه کرد: زیرساخت های مهمی چون نفت و گاز، مرز، اربعین و پتانسیل های دیگری برای توسعه استان مناسب است و باید از این ظرفیت های مهم استفاده بهینه را ببریم.
اهالی ایلام به خصوص ایلات و عشایر این استان متکی به مشخصه های ایمانی ، روحی و جسمی از ابتدا تا اخرین روز دفاع مقدس در سنگر حفظ مرزهای سرزمینی و عقیدتی ایران اسلامی حماسه های ماندگاری افریدند.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام کرده است.
ایل ریزه وند به دلایل تاریخی در عموم مناطق استان ایلام و غرب کشور پراکنش جمعیتی دارد اما بیشترین حضور ان در شهرستان های چرداول و ایلام است.
شهرستان 60 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 30 کیلومتری ایلام قرار دارد.
7176/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.