به گزارش ایرنا، تونل پیامبر اعظم (ص) در مسیر بین شهرستان های ایلام و ایوان بامداد چهارشنبه 29 فروردین ریزش کرد، این حادثه منجر به مسدود شدن تونل شده و هم اکنون امکان تردد از این مسیر میسر نیست.
با توجه به مسدود شدن این محور رانندگان برای تردد باید از مسیر تونل قدیم ایلام به ایوان (رنو) تردد کنند، نکته قابل تامل این است که چندین سال است از مسیر گردنه رنو که دارای پیچ های خطرناک و پرتگاه است، ترددی صورت نگرفته است.
اگر چه با تلاش گروه های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام نواقص مربوط به علائم راهنمایی و رانندگی و انجام خط کشی در این محور برطرف شد، اما نبود روشنایی در تونل قدیمی و وجود پیچ های پرتگاه های بسیار خطرناک در این محور رغبت رانندگان را برای تردد از این مسیر کم کرده است.
عرض کم جاده و قدیمی و غیراستاندارد بودن این محور باعث بروز حوادث بسیاری می‌ شود و در برخی مواقع ضریب خطر و حادثه برای رانندگان غیربومی و ناآشنا به موقعیت این جاده، بسیار بیشتر از افرادی است که پیش ‌از این تجربه رانندگی و تردد در این محور را داشته ‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در خصوص وضعیت تونل پیامبر اعظم(ص) به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از با خبر شدن از ریزش این تونل که بر اثر پس لرزه های پی در پی گذشته و بارندگی های شدید فروردین ماه رخ داد، تیم های مختلفی از عوامل راهداری استان بلافاصله عملیات پاکسازی در این محور را آغاز کردند.
نورالله دلخواه افزود: با توجه به مسدود شدن این مسیر تیم های راهداری استان عملیات اجرای آسفالت مسیرهای ناهموار، نصب علائم راهنمایی و رانندگی را در محور قدیمی ایلام - ایوان محدوده (تونل رنو) انجام دادند تا تردد در این محور بودن مشکل انجام شود.
وی تصریح کرد: پیگیری های لازم برای انتخاب پیمانکار مربوطه برای تعمیر و بهسازی تونل پیامبر اعظم(ص) انجام شد و سرانجام با بازدید بیش از 12 پیمانکار از این تونل، با 2 تن از آنها قرارداد منعقد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام اضافه کرد: هم اکنون پیمانکار مربوطه 2 روز است که عملیات تعمیر و بهسازی تونل را آغاز کرده است و بر اساس اعلام گفته تیم کارشناسی مربوطه، عملیات بازگشایی این تونل ظرف مدت 2 الی سه هفته آینده انجام خواهد شد.
تونل پیامبر اعظم (ص) در ورودی شهر ایوان 2 هزار و 700 متر طول داشته و سال 88 با اعتبار 120 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و هم اکنون اصلی ترین مسیر تردد مسافران از این شهرستان به مرکز استان ایلام است.
شهرستان ایوان با 55 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری ایلام واقع است.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.