زهرا همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 57 نفر از این کودکان از طریق مرکز حمایتی ، آموزشی کودک و خانواده شهر ایلام و چهار کودک نیز توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی شناسایی شده اند.
وی با بیان اینکه از این تعداد چهار کودک دختر و مابقی پسر هستند، افزود: این کودکان با سن بین پنج تا 18 سال به دلایل مختلف بد سرپرستی، بی سرپرستی و یا نداشتن منبع درآمد مناسب اقدام به کار کرده یا به کار واداشته شده اند.
مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: شناسایی این کودکان با هدف توانمندسازی از طریق بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده ها برای کاهش آسیب های مورد تهدید کودکان کار، اجرای برنامه های فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای این کودکان، حمایت مالی، ارایه مشاوره های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این کودکان بوده است.
به گفته همتی، این کودکان پس از شناسایی زیر پوشش خدمات مددکاری، مشاوره ای، تحصیلی، تامین معیشت، پوشاک، ورزشی، فرهنگی و غیره قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه سال 95 نیز 81 کودک کار در ایلام شناسایی شده، افزود: هم اینک 100 درصد کودکان کار در ایلام شناسایی و زیر پوشش حمایت های بهزیستی قرار گرفته اند.
وی با ذکر اینکه ایلام کودک خیابانی ندارد، گفت: کودک خیابانی به کودکی گفته می شود که به علت نداشتن سرپناه شب را در خیابان سپری کند که خوشبختانه در ایلام این کودکان وجود ندارد.
اداره کل بهزیستی ایلام با حمایت از 20 هزار مددجو در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، فرهنگی و پیشگیری و مشارکتهای مردمی به عموم مردم خدمت ارایه می کند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.