به گزارش ایرنا، نکو داشت وگرامی داشت انسانهای شایسته و فرهنگ ساز، در واقع ریشه در زیبایی شناسی و فطرت کمال جویی افراد دارد و ستودن صاحبان کمال و زیبایی همان ارج نهادن و فرو تنی در برابر کمال و قشنگی و سر پایداری د رریشه داشتن این شخصیتها در اعماق و جود انسانهای بزرگ از همین پیوند سر چشمه می گیرد .
درفرهنگ دینی ، واژه جانباز از جمله مقدس ترین وناب ترین واژه هایی است که با شنیدن ان به یاد انسانی می افتیم که از خود گذشت تا دیگران بمانند .

حضرت امام خمینی ره در نخستین جرقه های قیام عظیم خودبر علیه طاغوت زمان،فرمود: قیام برای خداست که ابراهیم خلیل الرحمن را به سر منزل مقصود رسانیدو از جلوه های گوناگون عالم طبیعت عبورداد، موسی کلیم رابا یک عصا بر فرعونیان چیره کردو تمام تخت وتاج انان را به بادفناداد واورابه میقات محبوب رسانید.
قیام برای خدا است که خضرت پیامبر اکرم را(ص) را یک تنه برتمام عقاید وعادات جاهلیت غلبه دادتا بتها را ازخانه رب الجلیل بر اندازد و به مقام قاب قوسین نایل شودوخود خواهی و ترک قیام برای خدا مارا به این روز رسانیده و کشورهای اسلامی رازیر نفوذ دیگران در اورده است .
در طول تاریخ بشریت ،هرگاه افرادی از علمای ربانی، دانشمندان دین مدار، شرافتمندان وطن خواه، وطن خواهان ناموس پرست، امر سبحان رالبیک گفته و با جان خودبازی نموده و به حنگ شهوات شیطانی رفته اندودرسایه نصرت الهی باعث روشن شدن چراغ دین خدا وافول شراره ظالمین گشته اند.
هرگاه فریادی از حنجره ای ازاد بر علیه چپاولگران ظالم در فضای عالم طنین انداز شده ، روند تاریخ را متحول و بستر لازم برای مبارزان هموارد کرده است.
شهید و شهادت، ایثار و جانبازی وشجاعت و شها مت ، واژگانی عزیزند، انان وجود عالمان مجاهد را دراذهان متبلور می سازند .
در روزگارمحرومیت از خورشید به زیارت ستاره باید رفت ودر غیبت او به نسیمی از کویش دل خوش نمود.
مطالعه یاد یاوران خورشید و عالمان عمل مایه حیات های افسرده و اشفتگی متجاوزان به حریم انسانیت است .
جان را باید بنام یگانه جانباز تاریخ سبزوسرخ کربلای معلا جاودانه کرد، زیرا یاد او نه فقط بوی صداقت میدهد، بلکه خود نیز صداقت افرین است .
درد ورنج حمل کوله بار مصایب روزگار و نامرادی های ادوار تاریخ را تنها با نظاره به الگوی صبر و توانایی جانبازان ،جان افزا باید هموار کرد که تاثیر پذیری از این اسوه های جاوید ، همت را به اوج می رساند و حرکت را نیز اسان میکند .
جانبازان،با اقتدا به عباس علمدار، ازایثار ابراهیم سخاوت، از صلابت موسی استواری ، از مهربانی مسیح ، مهر ورزی واز خلق و خوی حضرت محمد مصطفی (ص) زندگی ، ازایمان امام علی (ع) خداشناسی ، از صلح امام حسن (ع) ره پویی ، از ازادگی امام حسین (ع) عزت و سروقامتی و از صبر و شکیبایی مهدی فاطمه (ع) هدایتگری وولایت مداری آموخته اند .
جانبازان ، ملک وجود خودرا به شعله شمع شجاعت سپردند و در پی ند زمین و اسمان باهزاران موجی که هر یک صخره های اعتقادی را باشبهات فلسفی، سیاسی وفرهنگی درمی نوردیدند، به مقابله بر خواستند و با فرونشاندن انها، قلب هارا ارامش رسانیدند.
این اسوه های شکیبایی، بادم مسیحایی خود روح اعتماد به نفس و اتکاء به خودرا در پیکر تک تک افراد جامعه دمیدند و زنگار های تنبلی وکسالت و خود کم بینی را که با القای بیگانگان در اندیشه ها نقش بسته بود، زدودند وتحقیر های جهانی سلطه را بانمایش قدرت و توان رزمی به زوال و ضعیفی ذلت رهسپار ساختند .
جانبازان سر افراز به ما خاکیان اموختند که لذت و رفاه طلبی ،بدون عقیده واخلاق ، تکرار سراب طلبی هایی است که خستگی و نا کامی محصول ان است ودر این وادی حیرت که پراز پرتگاههای هولناک ودرد خیز است ،راه بلدانی روشن ضمیر باید که راه یافته کوی حق بود وراهنمایی وراهبری پیشه شان باشد .
غیرت وتعصب جانبازان و پاسداری انها از شعائر فرهنگ شیعه ، درس عملی برای هر ادم دینداری است که در حد توان از ارزش های دینی دفاع کند .
حیات طیبه قافله جانبازان، اینه ای است که در ان باید نشان های حیات برتر، یعنی بصیرت را یافت و چگونگی زیستن را فرا گرفت .
نکو داشت وگرامی داشت انسانهای شایسته و فرهنگ ساز، در واقع ریشه در زیبایی شناسی و فطرت کمال جویی افراد دارد و ستودن صاحبان کمال و زیبایی همان ارج نهادن و فرو تنی در برابر کمال و قشنگی و سر پایداری د رریشه داشتن این شخصیتها در اعماق و جود انسانهای بزرگ از همین پیوند سر چشمه می گیرد .
جوانه جذاب جانباز ی ،میوه شیرین و باصفای است که گل طراوت را بر ذائقه های بشریت می نشاند و اورا بار و برگ می بخشد،
درخت در نشان دلاوری جانبازان ، نهالی است سر افراز که از طوبی هستی بخش سیراب میگردد و تا نفخ صور تداوم میابد ، ولذا باید حضرت ابو لفضل العباس (ع) را شفیع خود سا زیم و از خدای او بخواهیم تا با یاد کرد لقایش و مقر بان درگاهش و فانیان فنایش مارا به حرکت در اورد .
مراجعه به اوراق کتاب قطورتاریخ، این واقعیت را به اثبات میر ساند که تر ویج روحیه ایثار و شهادت ، تثبیت استقلال و ازادی و امنیت ملی را به ارمغان ای اورد. رهبران الهی باید اکسیر جان فزای ایثار و جانبازی را در فضای کشور خود بپراکنند و در غیر اینصورت ، استقلال چون سرابی است که برای همیشه بدست نخواهد امد .
در هر کجای این عالم خاکی ، تفکر ناب جانبازی حاکم شود، در ان جامعه ، ظلم ، تعدی و تجاوز و دغلبازی رخت بر می بندد و نورالهی در جان د روح افراد و اجتماع متجلی میگردد . پس همه باید شکر گذار رزم بی امان جانبازان سر افراز خود باشیم که عزت و اقتدار و استقلال و ازادگی را برای جامعه ما به ارمغان اوردند.
6034
نگارش:سیدحرمت الله موسوی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.