به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز دوشنبه در نشست امور بانوان شهرستان ایلام اظهار کرد: بانوان نقش مهم و اثرگذاری در جهت تحقق توسعه و پیشرفت جامعه دارند و همواره در فعالیت های مختلف این اثرگذاری را به اثبات رسانده اند.
وی افزود: استعدادهای فراوانی در بخش بانوان وجود دارد که هنوز ناشناخته مانده و با کمک بانوان در ادارات می توانیم از زوایای پنهان این استعدادهای نهفته مطلع و با خبر شویم.
بسطامی با بیان اینکه فعال کردن بانوان در بخش های مختلف نیازمند یک برنامه ریزی منسجم است، گفت: با برنامه ریزی مناسب می توان زنان جامعه را در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی فعال کرد.
وی توسعه پایدار و تحقق عدالت اجتماعی را در راستای توجه به بحث زنان دارای اهمیت دانست و افزود: بدون توجه به قشری که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند توسعه پایدار اتفاق نخواهد افتاد، یکی از مهمترین وظایف شناسایی مسائل و مشکلات زنان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تلاش برای حل مشکلات و توانمندسازی آنان است.
بسطامی با بیان اینکه دولت ظرفیت خوبی در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی فراهم کرده است، یادآور شد: دولت تسهیلات خوبی برای اشتغال فراگیر و روستایی با نرخ سود کم فراهم کرده و زنان نیز می توانند با توجه به استعدادهای خود از این تسهیلات بهره مند و خودکفا شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به توانمندی هایی که بانوان دارند اگر حوزه کاری آنان فقط در خانواده تعریف شود، اجحاف در حق آنها است، باید این توانمندی را تقویت و با به کارگیری این ظرفیت در عرصه های مختلف و با تاکید بر شایسته سالاری در پست های کلیدی جای بگیرند.
فرماندار ایلام تاکید کرد: نقش آفرینی زنان در عرصه های اجتماعی موجب پیشرفت کشور است و نباید مغفول بماند، لازم است با مشارکت آنها برنامه ریزی های بیشتری در همه عرصه ها انجام شود.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه مشورت و هم اندیشی تاکید کرد: برای بهتر شدن وضع موجود و استفاده حداکثری از ظرفیت بانوان، حضور آنان در جلسات تصمیم گیری و برنامه ریزی لازم و ضروری است، تداوم موقعیت های دولت تدبیر و امید وابسته به حضور جدی و مشارکت فعال زنان در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.