مجتبی میهن پرست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اصل و شدت این بارش ها از فردا تا روز جمعه است و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده ناپایداری ها به صورت رگبار محلی خواهد بود.
وی با بیان اینکه این سامانه بارشی از پتانسیل ریزشی مطلوبی برخوردار است، افزود: بارندگی همه مناطق استان را در برمی گیرد و این روند تا پایان هفته جاری ادامه دارد.
رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام تاکید کرد: این سامانه با توجه به قدرت بارشی که دارد موجب طغیان رودخانه ها، لغزندگی معابر و جاده های درون و برون شهری، کندی در تردد وسایل نقلیه و آبگرفتگی معابر می شود.
میهن پرست گفت: وزش شدید باد بویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد از جمله آثار این سیستم است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت این سامانه همراه با بارش باران است احتمال شکل گیری گرد و غبار به خاطر وزش باد ضعیف است.
میهن پرست به دامداران و کوهنوردان توصیه کرد به خاطر وجود رعد و برق و صاعقه از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.
وی از واحدهای دارای تاسیسات فنی همچون دارندگان چاه های آب خواست که از سلامت سیستم های برقی خود مطمئن باشند.
به گفته وی عشایر و ساکنان حاشیه رودخانه ها نیز از اطراق و نزدیک شدن به روان آب ها به علت طغیان رودخانه ها اجتناب کنند.
به گزارش ایرنا، میانگین بارش نزولات جوی استان (متوسط نقطه ای شهرستان ها ) از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه هرسال تا پایان شهریور سال بعد) تاکنون 305 میلیمتر بوده است.
این مقدار بارش در مقایسه با سال گذشته (بارش های مهر 95 تا شهریور 96) 14 درصد و در قیاس با میانگین بلندمدت به میزان 410 میلیمتر 26 درصد کاهش داشته است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.