کوروش بهادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز جمعه با افزایش سرعت باد بر روی این کانون گرد و غبار، برای ساعاتی باعث کاهش دید در این مناطق شده و پس از آن در بعدازظهر همان روز کاهش می یابد.
وی افزود: شعاع دید در اهواز صبح امروز پنجشنبه به حدود سه هزار متر رسید که به تدریج با کاهش مه صبحگاهی در ساعات ظهر به چهار هزار متر افزایش یافته است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: صبح امروز به دنبال وقوع مه غلیظ، شعاع دید در شهرهای بستان، شادگان و آبادان به 100 متر رسید.
بهادری ادامه داد: صبح پنجشنبه میزان رطوبت در آبادان، شادگان، بستان و بخش هایی از اهواز 100 درصد گزارش شد.
وی گفت: در حالی که رطوبت روز پنجشنبه اهواز 92 درصد گزارش شده، ایستگاه هواشناسی غرب این شهر، رطوبت 100درصدی در مناطق گلستان تا بیمارستان بقایی و محدوده این ایستگاه را نشان می دهد.
وی درخصوص وضعیت دیگر شهرهای خوزستان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که یک سامانه بارشی از اواسط روز پنجشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده وارد خوزستان شده که با بارش باران، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق خوزستان همراه خواهد بود.
مدیر کل هواشناسی خوزستان افزود: بارش در مناطقی از شمال شرق و ارتفاعات شمال خوزستان به شکل برف خواهد بود.
وی با اشاره به میزان پایین وارونگی هوا در اهواز ادامه داد: روز پنجشنبه میزان وارونگی هوا در اهواز به ارتفاع 240 متر رسید که نسبت به میزان ارتفاع 264 متری آن در روز گذشته، کاهش محسوسی را نشان می دهد.
بهادری گفت: در 24 ساعت گذشته آبادان با 26 و ایذه با چهار درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط خوزستان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین 24 و 9 درجه سانتیگراد در نوسان است.
بنابر اعلام اداره هواشناسی خوزستان صبح امروز مه غلیظی بیشتر شهرهای خوزستان را فرا گرفت که در برخی نقاط با رطوبت 100 درصدی و کاهش دید تا 100 متر همراه بود.
از روز جمعه هفته گذشته تا امروز پنجشنبه پدیده گرد و غبار با منشا داخلی و خارجی در خوزستان پایدار بوده و در این مدت بیش از یک هزار و 500 نفر به دلیل مشکلات تنفسی در خوزستان به بیمارستان مراجعه کردند.
6037
خبرنگار: سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.