به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در دیدار نوروزی با هنرمندان استان ایلام خاطر نشان کرد: در راستای ایجاد نشاط اجتماعی توسعه بوستان هایتفرجیری در همه مناطق شهری و به خصوص مرکز استان در دستور کار قرار دارد.
وی با ذکر اینکه پارک بلوط به یک ازبوستان های تفریحی بسیار مناسب برای شهروندان ایلامی مبدل شده و اعتباراتی برای ایجاد توسعه پارک ارغوان نیز در نظر گرفته که پیمانکار آن در حال اجرای طرح توسعه آن است.

*تضاد فرهنگ ها عامل اصلی خودکشی است
وی دیدگاه برخی افراد را که نبود نشاط اجتماعی را به عنوان مهم ترین دلیل آسیب های اجتماعی به ویژه خودکشی مطرح می کنند ناصواب و غیر دقیق عنوان کرد گفت: این دیدگاه مناسبی نیست زیرا استان ایلام از نظر نشاط و موسیقی یکی از غنی ترین موسیقی های کشور را دارا است .
استاندار ایلام اظهار کرد: تضاد فرهنگی عامل اصلی خودکشی استان است.
وی از هنرمندان استان خواست که نسبت به مسائل فرهنگی استان توجه ویژه ای داشته باشند و با استفاده از خلاقیت و هنر خود در راستای فرهنگ سازی در بخش های مختلف تلاش کنند.
استاندار ایلام گفت: در بدو ورود همه اهتمام خود را بر سه محور اربعین، جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری و بودجه عمرانی استان بکار گرفته که در هر سه بخش نتایج قابل قبولی بدست آمد.
سلیمانی دشتکی از موفقیت آمیز بودن راهپیمایی بزرگ اربعین خبر داد و گفت: در بخش اعتبارت سفر ریاست جمهوری 165 میلیارد تومان و در بخش بودجه عمرانی سال جاری نیز 170 میلیارد تومان به بودجه اعتبارات عمرانی از محل منابع ملی استان اضافه شد.
وی همچنین از موفقیت 105 درصد در پرداخت اعتبارات جاری خبر داد و گفت : همچنین موفق شدیم با تلاش زیاد بعضی از اعتبارها که صفر بود به حدود 40 درصد افزایش دهیم.
وی از سفر ریاست جمهوری برای افتتاح پتروشیمی در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: با معاون اول رییس جمهور، رییس سازمان برنامه بودجه و بسیاری از مقامات ارشد کشور دیدارهایی انجام شده که پیگیری امور توسعه ای استان هستیم.
وی با اشاره به حضور 2 روزه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان گفت: اقای ربیعی در دیدار با نخبگان، صنعت گران ونیز جلسه شورای اشتغال و اداری قول های خوبی دادند.
استاندار ایلام به توسعه زیر ساخت های فرهنگی نظیر فرهنگ سرا ها، برج هنر، نمایشگاه دائمی و برگزاری جشنواره های هنری و فرهنگی و ارتق جایگاه مفاخر فرهنگ و هنر در استان تاکید کرد.
وی از هنرمندان استان خواست که در شورای فرهنگی اربعین فعال شوند و به بهترین نحو استان ایلام را در این آیین معرفی کنند.
وی افزود: تجلیل از بزرگان هنر ، فرهنگ و ادب مورد حمایت ماست و بر نامگذاری پروژه ها به نام مفاخر استان و برگزاری گرامی داشت برای آنان نیز تاکید داریم.
در این نشست شماری از هنرمندان پیشنهادها و دیدگاه های خود را در خصوص فرهنگ و هنر استان مطرح کردند.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.