به گزارش ایرنا، شهرستان بدره در جنوب استان ایلام را که رد کنی، پس از گذشت از روستاهای عباس آباد، چغا پوکه، فاضل آباد، هاشم آباد و وزیر آباد با مسیری که 2 طرف آن با دامن سبز مخملین نقاشی شده، به انتهای جاده ای می رسی که به شهر تاریخی دره شهر با زیبایی مسحور کننده اش ختم می شود.
شهرستان تاریخی دره شهر با داشتن بیش از 400 اثر تاریخی از دوره ساسانی که 180 مورد آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و طبیعت بکر و منحصر به فرد با آب و هوای خوش موجب شده این منطقه به قطب گردشگری استان ایلام تبدیل شود.
طبیعت زیبا و آب و هوای خوش آن هر سال به ویژه نوروز مسافران زیادی را از دورترین نقاط کشور به سوی خود فرا می خواند.
بسیاری از مسافران نوروزی از جای جای استان و کشور این روزها با ورود به این شهر تاریخی کلید تعطیلات نوروزی را در این منطقه دیدنی زده اند.
آثار تاریخی این شهرستان از چهار طاقی گرفته تا پل گاو میشان، شهر تاریخی سیمره، موزه باستان شناسی، آبشار هفت آسیاب، تنگ بهرام چوبین، قلعه میر غلام هاشمی، پل گاومیشان و ده ها جاذبه دیدنی طبیعی و تاریخی دیگر این منطقه این روزها با آغوش باز آماده میزبانی از مهمانان نوروزی هستند.
رودخانه سیمره نیز که بر اثر بارش های امسال پر آب تر و خروشان شده اند و صدای آنها به موسیقی آرام بخش طبیعت زیبای دره شهر تبدیل شده که در کنار طبیعت جلوه ای دیدنی تر به این مناطق خوش آب و هوا بخشیده است.
کار اسکان مهمانان و مسافران نوروزی در مدارس، مراکز رفاهی و اقامتی این منطقه نیز از روز گذشته آغاز شده است.
برپایی نمایشگاه های صنایع دستی، اجرای موسیقی و رقص محلی در جوار اماکن تاریخی، پخت آش محلی و نان ساجی از جمله برنامه هایی است که توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای ایام نوروز پیش بینی شده است.
** آمادگی برای پذیرایی از 500 هزار گردشگر نوروزی
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر با اشاره به در پیش بودن نوروز 97 و برنامه ریزی برای پذیرایی از گردشگران گفت: پنج میلیارد ریال بتازگی برای مرمت چند اثر تاریخی این شهرستان هزینه شده است.
سید مجتبی فرهادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این زمینه چهار اثر تاریخی این شهرستان شامل تنگه شیخ مکان، آسیاب آبی تنگه شیخ مکان، دژ تاریخی و پل تاریخی گاو میشان در این شهرستان مرمت و بازسازی شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این موزه باستان شناسی شهرستان دره شهر نیز برای بازدید گردشگران آماده سازی شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر از ارایه خدمات فرهنگی قلعه تاریخی میرغلام هاشمی به گردشگران نوروز 97 توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: ارایه خدمات فرهنگی به گردشگران و میهمانان نوروز 97 در قلعه تاریخی میرغلام هاشمی از سوی بخش خصوصی ارایه خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی دره شهر گفت: این شهرستان در نوروز 97 آماده پذیرایی از 500 هزار گردشگر را داشته و امکانات لازم برای اسکان 150 هزار میهمان را دارد.
فرهادی گفت: با توجه به اینکه این شهرستان همه ساله در تعطیلات نوروز پذیرای هزاران گردشگر از مناطق مختلف استان ایلام و دیگر شهرهای کشور است به همین منظور امکانات لازم برای پذیرایی و اسکان این مهمانان فراهم شده است.
وی ادامه داد: برای اسکان گردشگران وارد شده به این شهرستان اماکن اقامتی از جمله مدارس و خانه های معلم با همکاری آموزش و پروش، خوابگاه ها، اماکن خصوصی با نظارت میراث فرهنگی و خانه های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری در نظر گرفته شده و امکانات لازم نیز برای استقرار این مسافران فراهم است.
فرهادی برپایی نمایشگاه صنایع دستی، بازدید از موزه باستان شناسی، پخت غذای محلی و سیاه چادر، اجرای موسیقی محلی و ورزش های بومی، محلی در جوار اماکن تاریخی را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای میهمانان نوروزی در این شهرستان برشمرد.
وی عمده اماکن تاریخی این شهرستان را که مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد را تنگه بهرام چوبین، شهر تاریخی سیمره، چهار طاقی دره شهر و قلعه میرغلام هاشمی عنوان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با تمهیدهای اندیشیده شده استقبال مطلوبی از گردشگران نوروزی در این شهرستان صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، مزیت های رقابتی دره شهر به لحاظ گردشگری طبیعی و گردشگری تاریخی باعث شده که نوروز هر سال این شهرستان میزبان شمار زیادی از مسافران و میهمانان از مناطق مختلف کشور باشد.
دره شهر واقع در 100 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام دارای 400 اثر تاریخی است که 180 اثر آن در سیاهه آثار ملی به ثبت رسیده است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.