به گزارش خبرنگار ایرنا، این همایش با هدف ترویج فرهنگ صحیح رعایت ترافیک، پیشگیری فرهنگی از درگیری ها و نزاع های خیابانی و همچنین در راستای ترویج نشاط اجتماعی در جامعه در محل مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ایلام برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش که توسط سازمان مردم نهاد کانون جوانان هدفدار با دبیری وحید ملکشاهی نژاد و حمایت امور اجتماعی استانداری برگزار شد رضا ولی زاده و شاپور کردی به عنوان مدرس در خصوص بحث ترافیک در شهر ایلام و آلودگی صوتی ناشی از بوق ممتد و بدون ضرورت و اخلال در نظم و آرامش شهر و درگیری های خیابانی مطالب اموزشی ارائه کردند.
رضا ولی زاده گفت: رعایت قانون های راهنمایی و رانندگی علاوه بر کاهش ترافیک موجب جلوگیری از سوانح رانندگی و نزاع های خیابانی می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه در بیشتر مواقع به دلیل بوق زدن های ممتد، تصادف های سطحی و ... نزاع های خیابانی منجر به درگیری شدید رخ می دهد که علاوه بر خسارت های مادی ممکن است سبب بروز حوادث جانی نیز بشود و دیدن این صحنه ها و خشونت های گفتاری اثر منفی طرفینی برجا می گذارد و نوعی آسیب اجتماعی است.
ولی زاده گفت: در برخی از خیابان های اصلی مقابل مدرسه ها خط کشی عابر پیاده انجام شده که دانش آموزان همیار پلیس با پرچم های مخصوص سایر دانش آموزان را از خط عبور می دهند که این اقدام یک نمایش عمومی برای پیشگیری از سوانح رانندگی و کاهش ترافیک است.
دیگر مدرس این همایش نیز به نقش تاثیر گذار توجه به قوانین و صیانت از حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: احترام به حقوق همدیگر موجب نشاط اجتماعی و ارتقا فرهنگ عمومی می شود.
شاپور کردی اظهار کرد: رفتار شناسی رانندگان در موقعیت های مختلف نقش مهمی در پیشگیری از حوادث رانندگی و کاهش ترافیک دارد.
وی ادامه داد: افرادی که نگرش منفی به ایمنی رانندگی دارند معمولا رفتارهای پر خطر نظیر سرعت غیرمجاز، عدم رعایت قوانین، سبقت های بی مورد، نبستن کمربند، صحبت کردن با موبایل و ... دارند.
وی تاکید کرد: صیانت از حقوق شهروندی، توجه به قوانین و مقررات، خود اصلاحی به جای استفاده ابزاری از جرائم رانندگی نقش بسیار مهمی در روان سازی ترافیک، افزایش نشاط اجتماعی و پرهیز از خشونت و نزاع خیابانی دارد.
کردی گفت: افراد باید سعی کنند آستانه تحمل خود را افزایش دهند و نسبت به هر مساله ای سریع واکنش نشان ندهند زیرا تصمیم گیری آنی و درگیری لفظی و منجر به نزاع و حتی حوادث غیر قابل جبران می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که ارتقا فرهنگ افراد در بخش های مختلف موجب ایجاد نشاط اجتماعی و حفظ آرامش و امنیت افراد شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سازمان های مردم نهاد استان در ماه اخیر همایش های متعددی در زمینه آسب های اجتماعی، خشونت، نشاط اجتماعی، طلاق، کار آفرینی و ارتقا فرهنگ عمومی، صیانت از حقوق شهروندی، پیشگری از مواد مخدر و... برگزار شد.
بر اساس اعلام مسئولان استان، امسال در ایلام میزان وقوع قتل 43 درصد رشد داشته است که بسیار نگران کننده است.
موضوع دیگری که در بین قتل ها وجود دارد، خطر استفاده جوانان از سلاح گرم برای ارتکاب جرایم است.
همچنین بر اساس آمار پزشکی قانونی ایلام، از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه سه هزار و 298 نفر به دلیل صدمه ناشی از نزاع به مراکز پزشکی استان مراجعه کرده اند که نشان از افزایش 23 درصدی نزاع در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل می دهد.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.