به گزارش ایرنا، سلیمان رستمیان روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام بیان کرد: استان ایلام برای برگزاری این کنگره در نوبت قرار داشته و این برنامه مورد حمایت استاندار نیز قرار گرفته تا سال آینده برگزار شود.
وی با بیان اینکه برگزاری کنگره های شهدا باید مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گیرد افزود: برگزاری این کنگره اتفاق بسیار مهمی است و با حضور یکی از سران سه قوه برگزار که مدت برگزاری آن یک هفته خواهد بود.
به گفته وی، چنانچه برگزاری این کنگره مورد تایید قرار گیرد سال آینده این برنامه ملی با هدف بزرگداشت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.
رستمیان با بیان اینکه برای معرفی شهدای این استان در سطح ملی هنوز کار شاخصی انجام نگرفته ابراز امیدواری کرد برگزاری این کنگره تاثیر مهمی در بزرگداشت نام و یاد شهدای استان در سطح ملی باشد.
وی با اشاره به تولید فیلم های دفاع مقدس در کشور گفت: جای ایلام در سینمای دفاع مقدس خالی است که باید هنرمندان به سمت تولید این آثار هدایت شوند.
وی با اشاره به اینکه اکنون 11 درصد جمعیت استان ایثارگرند، افزود: این درصد معادل 68 هزار نفر است اگرچه تمامی مردم استان به علت درگیر بودن با جنگ به نوعی ایثارگر محسوب می شوند.
وی به مشکل بیکاری جامعه ایثارگری این استان اشاره کرد و گفت: اکنون 25 درصد سهمیه استخدام ها به فرزندان شهدا و ایثارگر اختصاص دارد که با توجه به بیکاری سه هزار نفر از جامعه ایثارگران این نرخ اندک است.
مدیر کل بنیاد شهید ایلام گفت: با توجه به محدود شدن ظرفیت اشتغال دولتی در جامعه چنانچه این سهمیه 5 برابر هم افزایش یابد بازهم مشکل اشتغال جامعه ایثارگران استان رفع نخواهد شد.
رستمیان با بیان اینکه اکنون 220 نخبه ایثارگر در استان وجود دارد، گفت: آمار نخبگان ایثارگر ایلام از میانگین کل نخبگان استان بالاتر است.
وی با تاکید بر حفظ کرامت و جایگاه خانواده های شهدا افزود: ظرفیت ها و امکانات نظام برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید هدایت شود.
مدیرکل بنیاد شهید ایلام به برنامه های بزرگداشت روز شهدا در این استان اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت 20 برنامه مختلف برگزار که مهمترین آن کاشت سه هزار اصله نهال به باد یه هزار شهید این استان است.
رستمیان برگزاری همایش پیاده روی ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا و اجرای مسابقه های فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره را از دیگر برنامه های بزرگداشت روز شهدا در استان برشمرد.
22 اسفندماه به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.