به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی روز دوشنبه در جمع مدیران و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام افزود: اشتغالزایی و توانمند کردن خانواده های مددجو از برجسته ترین فعالیت های این نهاد بوده که در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: آنچه که ما در طول چند دهه فعالیت این نهاد شاهد آن بوده ایم اخلاص و تلاش کم نظیر کارکنان این نهاد در عرصه خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان است.
وی اظهار داشت: این نهاد انقلابی خدمات شایانی به طبقه محروم جامعه ارائه کرده است که ضروری است این خدمات برای مردم بازگو شود.
وی تربیت فرزندان و نیروهای مخلص و متعهد برای اداره آینده کشور را از ضرورت های جدی کشور نام برد و گفت: کمیته امداد در قالب خدمات فرهنگی و تربیتی به انجام این امر مهم پرداخته و نیروهای توانمند زیادی را در این زمینه پرورش داده است.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمن در حال سیاه نمایی خدمات نظام است گفت: یکی از نهادهایی که می تواند در خنثی سازی این توظئه ها نقش فعالی داشته باشد کمیته امداد بوده که خدمات همه جانبه این نهاد بیانگر واقعیت کارآمد بودن نظام است.
وی گفت: القای اینکه نظام ما به مردم خدمت نمی کند از ترفندهای تبلیغاتی جدید و از پروژه های تخریبی دشمن است که توسط رسانه های گوناگون دشمن انجام می گیرد.
وی بیان کرد: در این زمینه اگر فقط به خدمات کمیته امداد به عنوان یکی از نهادهای نوپای انقلاب اسلامی نگاه کنیم شاهد خدمات گسترده نظام به مردم هستیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام نیز در این دیدار که در آغاز هفته احسان و نیکوکاری انجام شد از روند رو به کاهش سالانه جمعیت مددجویان استان ایلام خبر داد و گفت:تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هم اکنون حدود 8 درصد جمعیت استان600 هزار نفری ایلام است درحالی که تا چند سال پیش ، بیش از 20 درصد جمعیت استان600 هزار نفری ایلام تحت پوشش خدمات این نهاد حمایتی بودند.
ضیا رضایی افزود: کاهش آمار مددجویی این استان به دنبال شدت گرفتن طرح توانمندسازی خانوارهای مددجویی در سال های اخیر و از طریق ایجاد اشتغال برای مددجویان این استان محقق شده است که این کار همچنان ادامه دارد.
وی، هم اکنون حدود 45 هزار نفر از جمعیت استان 580 هزار نفری ایلام تحت حمایت این نهاد هستند که 51 درصد آنها مددجویان روستایی و 49 درصد دیگر مددجویان شهری هستند.
به گفته وی، سه هزار نفر از مددجویان این نهاد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بوده که شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال زایی بوده که این افراد در اینده نزدیک مستمری بگیر تأمین اجتماعی شده و از تحت پوشش این نهاد خارج می شوند.
14اسفندماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.