سلام امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مطالعات کلی طرح انجام‌ و نقشه اجرایی راه‌آهن ایلام نیز تهیه‌ و در مرحله اول پروژه راه‌آهن ایلام، این استان از طریق کرمانشاه به راه‌آهن سراسری متصل می‌شود.
وی افزود: منابع دولتی در حال حاضر شرایط مناسبی برای تامین اعتبار ندارند اما تامین 85 درصدی اعتبار از طریق فاینانس در شورای اقتصاد موافقت شده است.
نماینده مردم ایلام در مجلس یادآور شد: با رایزنی های انجام شده 15 درصد باقیمانده نیز در شورای اقتصاد مورد موافقت قرار گرفت و این پروژه 100 درصد از طریق فاینانس تأمین منابع می شود.
امینی اضافه کرد: پروژه اتصال ایلام به راه‌آهن سراسری در شورای پول و اعتبار جز پروژه های اولویت‌ دار کشور معرفی شده و این وزارتخانه برای تأمین اعتبار از طریق فاینانس و منابع ملی 2 سرمایه گذار ایرانی و خارجی مشخص کرده است.
وی با بیان اینکه حضور سرمایه گذار خارجی بدلیل نیاز به تجهیزات خارجی است، تاکید کرد: اگر این پروژه از طریق فاینانس تأمین منابع شود، بطور قطع سریع ‌تر اجرایی و به بهره‌برداری خواهد رسید.
امینی گفت: با توجه به اینکه ایلام یکی از مناطق در حال توسعه کشور است که روند پیشرفت آن با همت مدیران و دولت تدبیر و امید در حال شتاب است، اجرایی شدن راه آهن یکی از نیازها و ضروریاتی است که امروز به یکی از مطالبات به حق مردم تبدیل شده است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.