به گزارش ایرنا، مهین فرهادی زاده روز چهارشنبه در نشست مجمع انتخابات رئیس هیات بیماری های خاص و پیوند اعضا استان ایلام اظهار کرد: بدلیل شرایط خاص ورزشکاران این هیات، هزینه های آنان را فدراسیون بر عهده دارد و کمتر کسی مدیریت آنرا بر عهده می گیرد.
وی افزود: ورزش همگانی برای ورزشکاران این فدراسیون لازم است اما کافی نیست لذا ضمن ارزشمند شمردن فعالیت های حرکتی و همگانی به منظور حفظ و پایداری سلامتی آنان، لازم است رقابت های دوستانه تنها بمنظور ارتقاء انگیزه و شادی و نشاط برپا شود.
فرهادی زاده یادآور شد: در حال حاضر تمامی بیماران خاص تحت حمایت این فدراسیون دارای کارت بیمه ورزشکاری هستند.
دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص همچنین گفت: با پیگیری این فدراسیون تمامی افراد زیر پوشش می توانند از تمام امکانات و تجهیزات ورزشی فدراسیون ها، هیات های ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان در استان ها استفاده کنند.
وی تاکید کرد: بدنبال افزایش آمار این بیماران نیستیم اما افرادیکه زیر چتر این فدراسیون هستند باید از تمام امکانات مورد نیاز خود بهره مند شوند و رئیس جدید این هیات نیز باید برای توسعه ورزش بیماران خاص و استفاده از امکانات و بهره مندی از حمایت فدراسیون گام های بلندتری بردارد.
وی با بیان اینکه نبود آمار بیماران خاص در کشور باعث شده فدراسیون نتواند بدرستی برای ورزش این قشر برنامه ریزی کند، گفت: ورزش یکی از نیازهای اساسی برای سلامت این افراد است و باید این افراد شناسایی و تحت حمایت فدراسیون قرار گیرند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این نشست گفت: توسعه ورزش در جامعه و بین تمام اقشار آسیب‌های اجتماعی را کاهش می دهد و با توسعه آن در تمامی نقاط شور و نشاط اجتماعی ایجاد می کند.
بهروز حیدزاده افزود: فرهنگ سازی و همگانی کردن ورزش در جامعه می تواند عامل بازدارنده از بسیاری بیماری ها بوده که کم هزینه تر از دارو و درمان است و برای ترغیب مردم به ورزش باید فضاهایی را برای آقایان و بانوان در نظر گرفت و همه افراد از هر قشری در ورزش های همگانی شرکت کنند.
وی یادآور شد: هیات بیماری های خاص استان ایلام با مدیریت جدید باید با تشکیل یک تیم منسجم حضور پررنگی در سطح استان و کشور داشته باشد.
حیدرزاده تاکید کرد: باید تلاش کنیم برای ارتقا و توسعه ورزش بیماری های خاص با خیرین استان تعامل برقرار کرده و با فرهنگ سازی در این زمینه از آنها بخواهیم در این حوزه ورود پیدا کنند تا این افراد بتوانند از امکانات عادلانه و مخصوص خود بهره مند شوند.
انتخابات هیات بیماری های خاص استان ایلام با حضور دبیر فدراسیون بیماری های خاص و پیوند اعضا، مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، اعضای هیات ها و برخی چهره های ورزشی روزچهارشنبه در فرهنگسرای جوان ایلام برگزار شد.
در این مجمع محمد حیدری از بین سه نامزد، با کسب هشت رای از 14 رای به مدت چهار سال رئیس هیات بیماری های خاص استان ایلام شد، حیدری پیش از این سرپرستی این هیات را به عهده داشت.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.