به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی روز دوشنبه در بازدید از مجتمع پتروشیمی ایلام اظهار کرد: داشتن 11 درصد گاز و بیش از سه درصد نفت کشور از دیگر مزایای این استان است ضمن اینکه طرح توسعه پروژه پتروشیمی در قالب صنایع پایین دستی در استان ایلام در حال اجرا است.
وی افزود: این پروژه بزرگ پیشرفت خوب و ارزشمندی در روند کاری خود داشته است اما فاز اول آن دارای مشکل عدم تامین خوراک اتیلن برای کارخانه است و با رایزنی های صورت گرفته در صدد رفع این مشکل هستیم.
استاندار ایلام یادآور شد: طبق پیگیریهای بعمل آمده برای رفع مشکل این کارخانه از وزیر نفت خواسته شده در بحث تخصیص خوراک اتیلن فاز اول مجتمع پتروشیمی ایلام اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده و قول مساعد از ایشان گرفته شده است.
سلیمانی دشتکی در خصوص آب این مجتمع نیز گفت: پس از تکمیل فاز دوم مجتمع پتروشیمی ایلام با بهره بردای سد گلال این منطقه آب از 90 لیتر به 200 لیتر در ثانیه خواهد رسید و این خط انتقال انجام می گیرد.
وی افزود: از سال 94 تا کنون در فاز دوم کارهای خوبی صورت گرفته و این طرح به پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد رسیده است و طبق برآورد کارشناسان و متخصصان اردبیهشت سال 97 با بهره برداری از فاز دوم و تامین خوراک پتروشیمی اتفاق مهمی در کشور رخ خواهد داد و محصولات پتروشیمی به کشورهای دیگر صادر خواهد شد.
سلیمانی دشتکی گفت: پیش بینی می شود فاز دوم مجتمع پتروشیمی ایلام خرداد و مرداد سال 97 به بهره برداری کامل برسد و با تکمیل آن 150 هزار تن از فرآورده ای این مجتمع عظیم به کشورهای دیگر صادر شود.
فاز دوم مجتمع پتروشمی ایلام اواخر تیرماه سال 97 بصورت آزمایشی بهره برداری و اواخر تابستان نیز با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.
7180/3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.