یوسف شیخ الملوکی عصر سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به این که کانون ریزگردها در خوزستان شکل گرفته، سیر این جریان به نوعی بود که گرد و غبار را به سوی شهرهای جنوبی استان ایلام کشاند.
وی افزود: این پدیده گرد و غبار به گونه ای بود که دید افقی در شهرستان دهلران به زیر ۱۰۰۰ متر رسید و باعث کاهش کیفیت هوا شد.
وی اضافه کرد: انتظار می رو د با بارش باران و فروکش کردن سرعت باد از امشب، گرد و غبار کاهش یابد .
مدیر کل هواشناسی استان ایلام گفت: در ساعت های آینده امشب انتظار بارش باران از سمت شمال استان به سمت شرق استان که با پدیده رعد و برق همراه است وجود دارد.
وی اضافه کرد: با خارج شدن این سیستم در روز چهارشنبه و پنجشنبه شرایط اب و هوایی پایدار در استان حکفرما می شود.
وی همچنین افزود: روزهای جمعه تا ساعاتی از روز شنبه به تناوب موج ناپایداری که نسبت به این موج قبلی قوی باشد استان را متاثر می کند.

**کیفیت هوا دهلران در وضعیت هشدار
مدیرکل محیط زیست ایلام نیز وضعیت کیفیت هوای استان متاثر از نفوذ گرد و غبار نامناسب عنوان کرد و گفت: کیفیت هوای شهرستان دهلران در نتیجه ورود ریزگردها در حالت هشدار قرار گرفته است.
مازیار سلیمان نژاد عصر سه شنبه اظهار داشت: هم اکنون دید افقی در دهلران به کمتر از از ۱۰۰۰ متر رسیده که در محدوده وضعیت هشدار است.
وی میزان دید افقی دیگر شهرستان های جنوبی استان ایلام شامل آبدانان ۱۵۰۰متر (ناسالم برای تمام گروه ها) ودره شهر و مهران ۴۰۰۰متر (ناسالم برای گروه های حساس) عنوان و ابراز امیدواری کرد که بارندگی موجب تلطیف و مطلوبیت هوا شود.
تنظیم و انتشار : شهریار حیدری فر
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.