علی بیراوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این تصمیم وزارت آموزش و پرورش، برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان از سال تحصیلی آینده حذف و تمامی دانش آموزان بعد از دوره ابتدایی وارد مدارس عادی خواهند شد.
وی اظهار کرد: دانش آموزانی که اکنون در حال تحصیل در این مدارس هستند تا پایان دوره متوسطه اول در این مدارس باقی مانده ولی از سال تحصیلی 97-98 این مدارس دیگر ورودی نخواهند داشت.
وی کاهش استرس دانش آموزان، کیفی سازی مدارس، حذف سودجویی برخی مراکز و موسسه ها و کاهش هزینه های خانواده ها را از آثار مثبت حذف آزمون های ورودی این مدارس اعلام کرد و یادآور شد: دسته بندی دانش آموزان به متوسطه، ضعیف و تیزهوش دور از عدالت بوده و همه آنها در یک محیط آموزشی باید در کنار هم تحصیل کنند.
بیرانوند گفت: از زمانی که وزیر آموزش و پرورش دستور حذف آزمون های دوره ی ابتدایی را صادر کرده است بسیاری از اولیای دانش آموزان، مربیان و مدیران و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت استان از این تصمیم خردمندانه حمایت کرده اند.
وی ایجاد رویحه نشاط و شادابی بین دانش آموزان، کاهش هزینه تحصیلی خانوارها، بهره مندی بیشتر دانش آموزان از محیط زندگی و مدرسه، تقویت معاشرت های اجتماعی و روحیه خلاقیت و نو آوری و برچیده شدن نگاه طبقاتی به مدارس را از دیگر دستاوردهای حذف آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و غیره برشمرد.
وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک آزمون های ورودی در تمام دوره ها حذف و زمینه حذف کنکور نیز فراهم شود.
از مجموع 100هزار دانش آموز در استان ایلام 900نفر در مدارس تیزهوشان به تحصیل اشتغال دارند.
خبرنگار: آزاده خرم**انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.