مراد یگانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جاده ارتباطی حمیل - شباب - ایلام شاهراه بزرگ ارتباطی به غرب کشور و عتبات عالیات است و دولت تدبیر و امید اعتبارات مناسبی برای توسعه زیرساخت های این طرح بزرگ هزینه کرده است.
وی یادآور شد: جاده ارتباطی کرمانشاه - حمیل به ایلام هم اکنون در حال ساخت است که با بهره برداری آن مسیر 2 استان کرمانشاه و ایلام به طول بیش از 50 کیلومتر کاهش خواهد یافت که با کارهایی که در حال حاضر در دست اجرا است پیش بینی می گردد این پروژه بزرگ نیمه دوم سال 97 افتتاح و به بهره برداری برسد.
فرماندار چرداول تاکید کرد: برای اجرای این مسیر بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و از 50 کیلومتر این مسیر 12 کیلومتر آسفالت و 13 کیلومتر نیز در دست آسفالت است.
یگانه اضافه کرد: 25 کیلومتر دیگر نیز توسط 2 پیمانکار و با استفاده از ادوات راهسازی در حال تعریض، شن ریزی و سایر مراحل آماده سازی است که با نگاه ویژه دولت مشکلی برای توسعه و آماده سازی این مسیر وجود ندارد.
وی با اشاره به مسدود بودن مسیر حمیل به شباب در طول روزهای گذشته افزود: علت این محدودیت ها تعمیر روشنایی تونل های موجود در مسیر بود که بنا به درخواست راهداری شهرستان اسلام آباد این مسیر در 2 مرحله بصورت موقت مسدود شد که امیدواریم این حرکت باعث بهتر شدن وضعیت تردد در این مسیر و رضایتمندی مسافرین شود.
وی گفت: جاده ارتباطی حمیل - شباب به ایلام از مسیرهای پرتردد در طول سال و بویژه ایام اربعین است که زائران زیادی این مسیر را برای رسیدن به مهران و زیارت اهل بیت (س) انتخاب می کنند که با نگاه ویژه دولت هم اکنون این مسیر از زیرساخت های مناسبی برخوردار است و روند توسعه آن و چهار بانده کردن در دستور کار قرار دارد.
هم اینک بیش از 120 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک قرار دارد.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.