به گزارش ایرنا، سردار سید صادق حسینی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از طلایه داران سازندگی و اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار کرد: نهادینه کردن این فرهنگ در سایه استفاده از امکانات مادی، معنوی و تفکر نخبگان و فعالان اقتصادی امکان پذیر است.
وی با اشاره به اهمیت و ظرفیت های مناطق روستایی در حوزه تولید و اشتغالزایی افزود: باید نیازها، منابع مادی و انسانی و نیز موانع تولید در روستاها شناسایی و ارزیابی شود و در راستای بهره وری بهینه از پتانسیل های روستایی، تامین و ایجاد زیرساخت ها در این مناطق مورد توجه و اولویت قرار بگیرد.
فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام از جمله مولفه های قدرت، ثبات و امنیت جامعه را رونق ابعاد مختلف اقتصادی و کسب و کار برشمرد و تاکید کرد: باید برای دستیابی به اقتصاد و تولید پویا آموزش های استفاده بهینه از امکانات و یادگیری مهارت های نوین به جویندگان شغل و حرفه به ویژه روستاییان ارائه شود.
سردار حسینی اضافه کرد: بهره مندی درست از ظرفیت ها و امکانات موجود عاملی برای تامین نیازهای جامعه و کاهش مشکلات اقتصادی و بالندگی حوزه کسب و کار و نیز رونق و آبادانی روستاها می شود.
وی به اهمیت بکارگیری فناوری ها و دستاوردهای نوین در حوزه های کسب و کار اشاره کرد و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی باید مورد توجه قرار بگیرد و همچنین استفاده از ظرفیت بالای فضای مجازی برای تبلیغات کالا و بازاریابی موثر است.
وی به مسئولان نیز توصیه کرد، از صاحبان صنایع و کسب و کار و افراد جویای شغل حمایت کرده و با اختیار قرار دادن سرمایه و تسهیلات به این افراد در واقع از تولید، سودآوری و رفع بیکاری حمایت می شود و البته با نظارت بر تسهیلات پرداختی از بکارگیری این هزینه ها در راستای تولید و اشتغال زایی توسط متقاضیان اطمینان یابند تا این سرمایه ها در مکان درست و سودآور هزینه شود.
فرمانده سپاه استان ایلام گفت: کشور ایران و به تبع آن استان ایلام دارای منابع و ذخایر عظیم مادی، طبیعی و انسانی است که نباید مغفول بمانند و باید به عاملی برای توسعه چرخه اقتصاد و تولید بدل شوند تا کشور به مانند سایر علوم و فنون در حوزه اقتصاد و صنعت نیز به رشد و پویایی برسد.
رئیس بسبج سازندگی استان ایلام نیز در این همایش به ارائه گزارشی از فعالیت های محرومیت زدایی، اشتغالزایی و اردوهای جهادی بسبج استان پرداخت.
به گفته سرهنگ منصور ملک حسینی در سال جاری ۳۶۶ طرح اشتغالزایی با پرداخت ۲۹ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۱۵۰ هزار نفر ساعت فعالیت جهادی در حوزه های مختلف عمرانی، غیر عمرانی و آموزشی صورت گرفته است.
در این همایش از تعدادی از فعالان اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی تقدیر شد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
۷۱۷۲/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.