به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با تأکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مهم‌ ترین عامل برای مقابله با فساد اقتصادی است، تاکید کرد: مردم سازی اقتصاد مهم‌ترین عامل در تحقق اقتصاد مقاومتی است و شاه‌کلید شکل‌گیری اقتصاد پاک است.
وی افزود: اقتصاد مردمی گرایش آن به سمت تولید و نوآوری و کاهش فساد و فساد گریزی است، اقتصاد مردمی ضد انحصار است، همان‌طور که می‌دانیم وجود انحصار یکی از ریشه‌های ایجاد فساد در جامعه است.
امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: در صورت مردمی شدن اقتصاد نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی دقیق و فراگیر می‌شود و در نهایت با بهبود وضعیت نظارت اقتصادی سالم‌تر خواهیم داشت، اما اقتصاد فاسد از تولید فاصله پیدا می‌کند و به سمت بازارهای غیر مولد و قاچاق و واردات بی‌رویه گرایش دارد.
وی، با تأکید بر اینکه اگر مدیریت اقتصادی دولت به این مبنا حرکت کند و همه عوامل اقتصادی وارد صحنه شوند و بتوانند استعداد خود را شکوفا کنند این شکوفایی دائماً می‌جوشد و رو به رشد خواهد بود، گفت: از ریشه‌های فساد اقتصادی عدم رشد و توقف چرخه اقتصاد است و به عبارتی اقتصاد راکد یک اقتصاد فسادزاست بنابراین برای رسیدن به یک اقتصاد پویا نیاز به مردمی شدن اقتصاد داریم.
خطیب نماز جمعه ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسؤولیت در مبارزه با فساد بر عهده دولت است، خاطرنشان کرد: یعنی اصلی‌ترین عامل رفع فساد در کشور قبل از نهادهای امنیتی و قوه قضائیه بر عهده دولت است،
آیت‌الله لطفی، تصریح کرد: مهم‌ترین کار دولت برای مبارزه با فساد این است که اقتصاد مقاومتی باید ر کشور شکل بگیرد، ماهیتش نیز این است که مردم در همه صحنه‌های اقتصادی حاضر باشند.
وی اضافه کرد: تحریم ‌های رژیم آمریکا علیه ایران نه‌تنها در طول دوره دوساله برجام لغو نشده است بلکه هیچ چشم‌اندازی برای لغو آنان وجود ندارد.
امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: در آغاز اجرایی شدن برجام اعلام کردند با اجرای برجام تحریم‌ها لغو شود و روابط بانکی با همه کشورهای اروپایی برقرار می ‌شود؛ اما به اذعان مسئولان ارشد و تیم مذاکره‌کننده هیچ‌گونه گشایشی در معاملات بانکی با اروپا با رفع تحریم‌ها به وجود نیامد و تشدید تحریم‌ها در ابعاد مختلف ادامه دارد.
حجت الاسلام لطفی گفت: دولت با همراهی مجلس در صدد رفع مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم حرکت کند و از حاشیه ‌سازی به‌شدت پرهیز کند.
خبرنگار و منتشر کننده: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.