به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ سعید عالی پور گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت مغازه در سطح شهر ایوان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: با تشکیل گروه ویژه ای از کارآگاهان، پلیس آگاهی به صورت مستمر پیگیر موضوع شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ایوان تاکید کرد: پس از چند روز اقدامات پلیسی و عملیاتی و رصد اطلاعاتی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی سر نخ هایی از رد پای سارقان حرفه ای در این سرقت ها باز شد.
سرهنگ عالی پور یادآور شد: مراقبت ‌های نامحسوس پلیس، پرده از راز فعالیت این سارقان حرفه ای در سرقت مغازه ها و چگونگی سرقت هایشان برداشت.
وی اضافه کرد: با تلاش شبانه‌ روزی ماموران و پیگیری های مداوم کارآگاهان پلیس آگاهی مخفیگاه سارقان شناسایی و تحت کنترل ویژه پلیس قرار گرفت و ماموران پلیس آگاهی در 2 عملیات موفق پلیسی سارقان را دستگیر و در تحقیقات به عمل آمده به 12 فقره سرقت مغازه اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ایوان با اشاره به اینکه 2 نفر از سارقان اهل و ساکن استان همجوار بوده که با همدستی سارق دیگر که ساکن شهرستان ایوان بوده باندی را تشکیل و اقدام به سرقت مغازه ها می کردند، از شهروندان به ویژه کسبه خواست به هشدارهای پلیس توجه جدی داشته باشند و مغازه های خود را به سیستم های ایمنی و هشداردهنده تجهیز کنند.

** رئیس پلیس فتا ایلام خبر داد: هتاکان حیثیت شبکه‌های اجتماعی دستگیر شدند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری سه نفر از افرادی که با راه‌اندازی کانال‌های شبکه اجتماعی و انتشار تصاویر شخصی افراد و انتشار اکاذیب باعث هتک حیثیت شهروندان ایلامی شده بودند خبر داد.
سرهنگ علی جمالی اظهار داشت: در پی رصد کارشناسان این پلیس و همچنین مراجعات شکات به این پلیس مشخص شد افرادی با راه‌اندازی کانال‌ در شبکه‌های اجتماعی با سرقت تصاویر شخصی افراد و تغییر در آنها و درج مطالب کذب باعث هتک حیثیت برخی از شهروندان شده بودند.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از انتشار بیش از حد تصاویر خصوصی افراد ، بلافاصله با هماهنگی مراجع قضایی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ جمالی تاکید کرد: با تلاش مستمر کارشناسان پلیس فتا و اشراف اطلاعاتی کامل به حوزه فعالیت خود در کمترین زمان ممکن سه گرداننده اصلی این کانال‌ها شناسایی و دستگیر شدند و کلیه سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن‌های همراه آنان جمعع آوری شد.
وی یادآور شد: متهمان در ابتدا منکر موضوع شدند اما پس از مواجهه با مستندات محکم پلیس و استخراج ادله لازم از تجهیزات جمع آوری شده به بزه ارتکابی اعترف و متهمان انگیزه خود را مشکلات شخصی و انتقام جویی از طرف مقابل عنوان کردند.
رئیس پلیس فتا استان ایلام خاطرنشان کرد: در ماده ۱۶ قانون جرایم رایانه‌ای مبنی بر اینکه ‌هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگران را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که در عرف موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال، یا جزای نقدی از پنج تا ۴۰ میلیون ریال یا هر 2 مجازات محکوم خواهد شد،
سرهنگ جمالی به کاربران توصیه کرد: از انتشار و اشتراک گذاری تصاویر خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و بدانند حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در گام اول بر عهده خود کاربران است که باید با رعایت آن مانع از تجاوز دیگران به حریم خود شوند.
وی گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرایم مشابه و سایر جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.
دریافت و انتشار: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.