حجت الاسلام حسن شهیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح توسعه حرم مطهر امامزاده علی صالح(ع) شامل احداث شبستان ضلع شرقی حرم فروردین ماه سال 93 آغاز شده که مرحله نخست آن پیش بینی می شود نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: مرحله نخست این طرح شامل توسعه شبستان در 2 طبقه با زیربنای یک هزار و 615 متر مربع در حال نماکاری بیرونی و درونی است و پیش بینی می شود نیمه نخست سال 97 مورد بهره برداری قرار بگیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام اضافه کرد: چهار میلیارد ریال سیستم گرمایشی و سرمایشی نیز در اجرای مرحله نخست این طرح خریداری شده که در حال نصب در این زیارتگاه هستند.
شهیدی تاکید کرد: مرحله دوم این طرح نیز با زیربنای 115 متر مربع از شهریورماه پارسال آغاز و عملیات انجام گرفته و در این مرحله شامل ساخت اسکلت رواق، مناره و گلدسته با پیشرفت 70 درصد سه میلیارد ریال هزینه داشته است.
وی با بیان اینکه طرح توسعه حرم مطهر امامزاده علی صالح(ع) در چهار مرحله اجرایی خواهد شد، گفت: تمامی هزینه های این طرح از محل نذورات مردمی جمع آوری شده از این مکان متبرکه تامین خواهد شد.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام، عملیات طرح توسعه حرم مطهر امامزاده علی صالح(ع) به علت تامین هزینه از محل نذورات مردمی به کندی پیش می رود در حالیکه اگر اعتبارهای دولتی به این طرح اختصاص یابد، شاهد شتاب بخشی هرچه بیشتر در اجرای این طرح خواهیم بود.
آرامگاه علی ابن عبیدالله الاعرج ابن حسین الاصغر ابن علی ابن الحسین ابن علی ابن ابی طالب مشهور به علی صالح یا به گویش محلی خاص علی در شهر صالح‌آباد از توابع شهرستان مهران مهم ترین زیارتگاه استان ایلام است که جایگاه خاصی بین مردم دارد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.