به گزارش ایرنا، محمدباقر الفت روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان آبدانان اظهار کرد: 52 آسیب مهم اجتماعی در کشور توسط کارشناسان شناسایی شده و 23 عنوان مهم تر از آنان در محضر مقام معظم رهبری مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفته که معظم له موضوع طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، مسائل اخلاقی و مشکلات معیشتی را بعنوان آزار دهنده ترین معضلات عمومی انتخاب و از طریق ربیس قوه قضائیه بطور مستقیم روند مبارزه با کاهش و مهار آنان را دنبال می کنند.
وی با اشاره به نقش مواد افیونی در ناکارآمدی جامعه افزود: استکبار جهانی با توسعه مصرف مواد مخدر در بین جامعه زنان، کاهش سن اعتیاد، افزایش میزان مصرف و کاهش قیمت مواد مخدر تلاش می کند که ضمن تضعیف اصل نظام، ناکارآمد کردن نبروهای مولد و گستاخ کردن دشمنان انقلاب اسلامی، نسل آینده این نهضت الهی را نیز مایوس و ناامید کنند.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه اضافه کرد: بر اساس تحقیقات علمی در حوزه آسیب های اجتماعی هر فرد معتاد قادر است تا 13 نفر سالم را آلوده و زندگی عادی یک خانواده را نیز تا 20 سال آینده دچار چالش های سخت اجتماعی کرده و منطق اصول زیستی آنان را متوقف کند.
الفت از تاسیس ستاد عالی آسیب شناسی در مرکز کشور خبر داد و اضافه کرد: در این ستاد فرایند مراکز مشاوره ای، شوراهای حل اختلاف و کمپ های ترک اعتیاد هدایت و تقویت می شوند، مجازات های جایگزین حبس تعریف و نهادهای امداد رسان نیز مورد مساعدت و حمایت دولت قرار می گیرند.
وی فقر را ربشه اصلی همه آسیب های اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: ترس از بیکاری و یاس و ناامیدی از فقدان اشتغال و ازدواج خیل عظیمی از جوانان را در چنبره اعتیاد و افسرگی مزمن گرفتار کرده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه فضائیه حمایت از سرمایه گذاری و تامین امنیت سرمایه گذاران را جزء اولویت های دستگاه قضائی دانست و تاکید کرد: فعالیت های سالم اقتصادی و حمایت از بازار کسب و کار آمار طلاق، ناهنجاری های اجتماعی و تورم و بیکاری را کاهش می دهد.
وی رسالت شوراهای اسلامی شهر و روستاها را بسیار مهم و اثرگذار توصیف کرد و گفت: تلاش می کنیم با تقویت نهادهای حاکمیتی در حوزه قضایی استان ایلام و توانمندسازی تشکل های فرهنگی و اجتماعی و تامین و تزریق اعتبارات فعالیت های اجتماعی و تعمیق آموزش های عمومی ، آمار آسیب ها را در شهرستان های استان ایلام به نحو چشمگیری کاهش دهیم.
معاون اجتماعی قوه قضاییه در بدو ورود به شهرستان آبدانان در گلزار شهدای این شهرستان حاضر و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و در جمع مردم و خانواده های زندانیان ، مسائل و مشکلات قضایی و اجتماعی آنها را مورد بررسی قرار داد.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7174/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.