به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ علی جمالی اظهار کرد: با عنایت به اینکه فضای سایبری و به خصوص اینترنت به سرعت در حال پیشرفت و گسترش است اما به دلیل عدم آگاهی کاربران فضای مجازی شاهد افزایش جرایم در این حوزه هستیم.
وی افزود: کلاهبرداری اقتصادی و برداشت های اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی بیشترین درصد جرایم را دارد و به ترتیب مزاحمت های اینترنتی و نشر اکاذیب در رتبه های دوم و سوم از لحاظ وقوع جرایم هستند.
رئیس پلیس فتای ایلام با اشاره به اینکه اکثر این جرایم به دلیل نداشتن آگاهی و دانش سایبری اتفاق می افتد، یادآور شد: کاربرانی که در این حوزه وارد می شوند، باید سواد رسانه های را در اولویت کاری خود قرار داده و با پیشرفت حوزه های مختلف سایبری، اطلاعات خود را به روز کنند.
جمالی نظارت خانواده ها به خصوص والدین محترم و کسب اطلاعات کافی قبل از ورود به فضای مجازی را از اصلی ترین روش های پیشگیری از جرایم دانست و گفت: با نظارت قوی و مستمر می توان از بروز اتفاقات تلخ فضای سایبری جلوگیری کرد.
وی از آمادگی پلیس فتا برای مقابله با جرایم رایانه ای خبر داد و از عموم مردم خواست که در صورت مشاهده جرایم رایانه ای مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس های مردمی گزارش کنند.
دریافت کننده: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.