سرهنگ علی عباس نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برعکس آنچه اغلب مردم فکر می کنند که بیشترین تصرف زمین مربوط به شهرهای شمالی کشور است، اما با این اوصاف کمترین تصرف در این استان ها وجود دارد چرا که اغلب زمین های این مناطق کشاورزی بوده و زمین دولتی کمتری وجو دارد.
وی افزود: استان هایی چون تهران، خراسان رضوی، البرز و جنوب سیستان بلوچستان جزو استان هایی هستند که دارای بیشترین تصرف زمین در سطح کشور هستند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر لزوم افزایش توان نیروهای یگان در برخورد با متجاوزان به اراضی، تاکید کرد: طی 16 ماه گذشته اراضی با ارزش 40 هزار میلیارد ریال از تصرف زمین خواران آزاد شده است.
عباس نژاد برخورد قانونی با متخلفات و متصرفان اراضی ملی و اجرای احکام قضایی را از وظایف یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خواند و یادآور شد: قبل از اجرای طرح مذکور به دلیل حضور نداشتن ضابطان و نیروهای ناجا، برخورد با متصرفان کم اثر بود، اما با تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی و مسکن بخش بسیاری از مشکلات حفاظت از اراضی ملی برطرف شده است.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه هایی که در استان‌ها توسط املاک حقوقی استان ‌ها به جد پیگیر هستیم این است که اراضی ملی‌ و‌ دولتی را استان ‌ها به صورت عینی و میدانی با نقشه کروکی و حتی کالک به صورت عینی تحویل فرمانده یگان انتظامی سازمان ملی زمین ‌و‌ مسکن تحویل دهند، در استان ‌هایی که این اقدامات به طور کامل انجام شده است، این آمار بسیار شفاف است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.