به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام اظهار کرد: اینها قوانینی هستند که حداقل هایی هایی را برای کسانی که جان و مال خود را در راه دفاع از کشور فدا کرده اند، فراهم می کند و باید اجرا شوند.
وی تاکید کرد: دستگاه ها به جای اینکه دنبال مواد و تبصره هایی بگردند که مانع از اجرای این قوانین می شود باید به دنبال موادی از قانون باشند که راه حل مشکل باشد و اجرای آنها را تسهیل و ممکن کند.
استاندار ایلام گفت: شایسته نیست در مقابل کسانی که همه چیز خود را از دست دادند تا ما امنیت و آرامش داشته باشیم مدعی شویم و باید اگر مانعی در راه اجرای این قوانین وجود دارد از هم اکنون به فکر راه حل آنها در بودجه سال آینده باشبم.
قاسمی دشتکی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران با دستان خالی و خون خود ایثار کردند و اگر نبودند برای ما ننگ ابدی بجا می ماند، افزود: باید ببینیم ما در مقابل اینهمه ایثار کسانی که اجازه ندادند کشور تجزیه و نظام ساقط شود و عزت و شرف و سربلندی برای نظام به ارمغان آوردند، چکار کردیم.
وی تاکید کرد: آیا با بی اعتنایی به خانواده های شهدا و ایثارگران در صورتیکه مشکلی برای این کشور پیش بیاید باز هم کسانی حاضر می شوند ایثار و فداکاری هشت سال دفاع مقدس را تکرار کنند.
استاندار ایلام بر سرکشی و دلجویی از خانواده های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت: طرحی در حال تدوین است که بر اساس آن تمامی مسئولان استان در تمامی رده ها به طور گردشی به این افراد سرکشی می کنند.
سلیمانی دشتکی افزود: بازدید از خانواده های شهدا و ایثارگران سرمایه گذاری برای حفظ نظام و کشور است زیرا در غیر اینصورت دیگران از ایثار و فداکاری برای کشور ناامید و گریزان می شوند.
وی تاکید کرد: رمز اینکه مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کرده و حاضر به ترک خانه و کاشانه خود نشدند موضوع مهمی است که می تواند مبنای کار پژوهشی محققان قرار گیرد.
استاندار ایلام همچنین یادآور شد: در سریعترین زمان باید کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام تشکیل شود و فرمانداران نیز نسبت به برگزاری یادواره های شهدا اقدام کنند.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: آزادسازی مهران و میمک از مهمترین حوادث دوران هشت سال دفاع مقدس است و ضرورت دارد ثبت ملی شود که در این زمینه با رئیس جمهوری مکاتبه می شود.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام کرده است.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.