گزارش ایرنا، مهدی تاج روز سه شنبه در نشست مجمع فوتبال استان ایلام به وضعیت رشته فوتبال ایلام پرداخت و افزود: استان ایلام پتانسیل و مزیت مناسبی برای راه اندازی فوتبال ساحلی دارد.
وی با بیان اینکه فوتبال ساحلی از ورزش های کم هزینه است، گفت: اگر شرایط برای برگزاری این ورزش در 2 بخش آقایان و بانوان در استان فراهم شود ، ورزشکاران با قدرت بدنی موجود در ایلام بطور قطع موفق خواهند شد.
وی حضور فوتبالیست های استان ایلام را در تیم های ملی فوتبال به نسبت جمعیت خوب عنوان کرد و گفت: در بخش فوتبال بانوان ایلام شاهد حضور پرتلاش تیم پالایش گاز در لیگ برتر و حضور دروازه بان آن در تیم ملی و همچنین حضور 2 فوتبالیست زیر 14 سال در تیم ملی هستیم که نشان از استعداد بانوان ایلامی در عرصه های ورزشی دارد.

** تداوم فوتبال پنچ ستاره
رئیس فدراسیون فوتبال همچنین با یاداوری اینکه پنج تیم فوتبال در رده های مختلف سنی به جام جهانی صعود کرده اند تاکید کرد: 'پنج ستاره شدن فوتبال' به عنوان افتخار کشور باید ادامه یابد .
وی اظهار کرد: برغم مخالفت ها و کارشکنی ها تکیه برجوانان در فدراسیون فوتبال پیگیری شد و نیتجه آن اینکه تنها فدراسیونی است که پنج تیم آن در رده های مختلف سنی به جام جهانی صعود کردند.
رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: با وجود مشکلات نقدینگی و امکانات کم شاهد صعود قدرتمندانه تیم ملی فوتبال به جام جهانی بودیم و امیدواریم شاهد صعود این تیم در مرحله گروهی و کسب نتایج درخشان باشیم.
وی یادآور شد: برای داشتن یک تیم ملی خوب و مطرح باید ورزش پایه را تقویت کرد و با توجه ویژه به رده های سنی نونهالان و نوجوانان بطور قطع تیم های ملی بزرگسالان با کیفیت قابل قبولی خواهیم داشت.
تاج یاداوری کرد: تشکیل و فعالیت تیم های فوتبال پیش از این تنها در شهرهای دارای کارخانه یا صنعت بزرگ امکان پذیر بود اما قانون این موارد را حل کرده و 27 دهم درصد بودجه این حوزه را بین همه استان های کشور تقسیم کرده است.
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت این رشته در المپیک گفت: از آنجا که فوتبال در جام جهانی از المپیک گسترده تر و استقبال مردمی بیشتری از آن می شود در صدد تبدیل فوتبال به فوتسال در المپیک هستند و امیدواریم با توجه به موفقیت ورزشکاران فوتبالیست ایرانی بتوانیم در این زمینه در المپیک افتخارآفرین باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این آیین گفت: این استان با توجه به استعدادهای زیادی که در رشته های ورزشی دارد به دلیل کمبود امکانات نیازمند توجه بیشتر مسئولان فدراسیون ها و وزارت ورزش و جوانان است.
بهروز حیدرزاده افزود: باید برای توسعه ورزش فوتبال که جایگاه خوبی در کشور دارد با مطالعه بیشتر وارد شویم و با استعدادهای خوبی که در ایلام وجود دارد با سیاست های رئیس جدید و همکاران شان می تواند موفق باشند.
وی با بیان اینکه روستاهای دورافتاده ایلام نیز دارای زمین چمن هستند، گفت: مشکل عمده این استان با وجود توان و ظرفیت مناسب در عرصه های مختلف ورزشی و حضور در مسابقات لیگ برتر در 2 بخش آقایان و بانوان نبودن حامی مالی است.
وی افزود: اعتبار اختصاصی اداره کل ورزش و جوانان به هیات ها ناچیز بودهو کفاف هزینه ورزشکاران را نمی کند و اکثر هیات با هزینه خود تیم ها را هدایت می کنند.
مدیر کل اداره ورزش و جوانان ایلام تاکید کرد: با وجود منابع سرشار ایلام از گاز، نفت و پتروشیمی متاسفانه شهروندان ایلامی از این منابع بهره برداری نکرده و جز ضعیف ترین استان ها هستیم.
در پایان این مراسم آبختی سنجابی با کسب 21 رای از 21 رای ماخوذه به مدت چهار سال دیگر در سمت رئیس هیات فوتبال استان ایلام ابقا شد.
استان ایلام در رشته ورزشی فوتبال دارای 2 نماینده (تربیت) در لیگ دسته دوم آقایان و (پالایش گاز بانوان) در لیگ برتر فوتبال بانوان است.
بیش از 10 هزار نفر در رشته ورزشی فوتبال در استان ایلام فعالیت دارند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.