نعمت الله بیرانوند روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس دستور رئیس سازمات تعزیرات حکومتی کشور اعضای تیم بازرسی استان برای نظارت بر اجرای درست نرخ نامه ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه مرزی مهران و در پارکینک برکت مستقر شده اند.
وی در خصوص نرخ کرایه اتوبوس های پایانه برکت از مرز مهران به سایر نقاط کشور افزود: اتوبوس ها در مسیرهایی که برای اربعین به سمت مرزها می روند یک سر خالی هستند یعنی اتوبوس ها که قرار است به سمت مقصد حرکت کنند بعد از تخلیه مسافر در سر مرزها به صورت خالی بر می گردند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام تاکید کرد: در این خصوص مصوب شد که برای جبران هزینه ها، رانندگان می توانند 2 سر کرایه دریافت کنند و این اطلاع رسانی به زائران شد و مردم هم از این افزایش نرخ اطلاع دارند.
بیرانوند یادآور شد: شب گذشته با توجه به این که حجم زیادی از زائران یک باره وارد پایانه برکت در مرز مهران شدند و با توجه به اشتیاق و عجله ای که برای رسیدن به استان خود داشتند به صورت گروهی وارد توافق قیمتی با برخی راننده ها شدند.
وی گفت: حتی رانندگان در حال حاضر آن 2 سر کرایه هم دریافت نمی کنند و بر اساس مشاهداتی که در پایانه برکت داریم رانندگان به کمترین نرخ مصوب هم راضی هستند و کار نقل و انتقال زائران به استان های مختلف به صورت روان بدون مشکل در حال انجام است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان ایلام تاکید کرد: در حال حاضر 2 شعبه تعزیرات حکومتی در پایانه برکت، یک شعبه در شهر مهران و شعبه دیگری نیز در مسیر خارج از شهر مهران بصورت شبانه روز بر اجرای درست نرخ نامه ناوگان حمل و نقل عمومی نظارت کامل دارند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات از ابتدای ماه صفر تاکنون میزبان بیش از 54 درصد زائران اربعین بوده و بیش از یک میلیون نفر از این مرز به عراق سفر کردند.
بر اساس تجربه سال های گذشته تعدادی از زائران 2 مرز شلمچه و چذابه نیز مرز مهران را برای بازگشت خود به کشور انتخاب می کنند و برآورد می شود حدود 60 درصد زائران ار طریق مرز مهران به کشور بازگردند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032//6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.